Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kaffemoster
I våras så skröt jag så om min Amazonas Carry Sling, och att knytningarna blev så bra varenda gång. Men så var det sommar och långledigt och jag bar inte varje dag som det blir när vi går till dagis. Och nu är det höst, och Björn är lite tyngre och jag får inte till det!

Antingen svajar han runt som tusan, inget stöd alls i smokingbältet och kanterna i krysset är slappa. (Jag knyter ju iofs tyvärr inte med fulla bredden eftersom ACS har så långa sneddningar. Jag funderar på att köpa en längre och göra avsmalningarna kortare...) Eller också så håller jag på att strypas och får ont här och var för att sjalen skär in här och var.

Hur gör ni egentligen omslutet kryss, hur noga ska man behöva vara? Efter att Björn satts in under smokingbältet kan jag inte dra i överkanten för mycket - för då får jag ju ont i axlarna vid nacken. Men drar jag inte ordentligt blir det slappt tycker jag. Funkar det (för jag tycks inte kunna) att spänna kanterna efter att man har tagit sjalen under benen på barnet?

Hilfe! eller nåt....
Användarens profilbild
Av Alven
Du måsta vara noga med chacka-chacka-griff! :lol:
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Du kan väl dra lite i kanterna även efter att du "hakat" dem under hans ben? Det brukade jag göra. Dra åt kanterna lite när som, om jag tyckte de slappade till sig.

Egentligen var jag jättesugen på att bara svara "nej" på ditt inlägg men bet mig i fingret :floet2:
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Alven skrev:Du måsta vara noga med chacka-chacka-griff! :lol:
Fast jag tycker det blir sämre och sämre ju noggrannare jag är med det!!! :shock:

Jag gick och filosoferade och kände efter vid dagishämtning idag. Del av problemet är att krysset på ryggen liksom kryper uppåt, och knytningen som glider...
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Sara med 98+02+05 skrev:Du kan väl dra lite i kanterna även efter att du "hakat" dem under hans ben? Det brukade jag göra. Dra åt kanterna lite när som, om jag tyckte de slappade till sig.

Egentligen var jag jättesugen på att bara svara "nej" på ditt inlägg men bet mig i fingret :floet2:
Mjo... jag provade att ta bebinan i eftermiddag, och då gick det bättre att dra åt kanterna - fast knytningen var ändå inte bra. Det är så att dubbelkrysset jag provade på förmiddagen var bekvämare än omslutet kryss :shock: :shock: Så ska det väl inte vara?
Användarens profilbild
Av diddeldi
du kanske skulle gå på en sjalträff, man kan få massor av knythjälp där 8)
Användarens profilbild
Av Lydia
Jag tycker att det är så svårt att få kanterna spända så att de inte glappar :roll: Och extra svårt verkar det vara med en liten bebis, jag var ju van med Hanna som vägde 10 kg och 1 år när jag bar henne som mest (på magen).
Användarens profilbild
Av vovvemor
diddeldi skrev:du kanske skulle gå på en sjalträff, man kan få massor av knythjälp där 8)
:vågen:

...men jag vet, jag knöt upp Daga på ryggen och höll på att få spunk häromdagen, det blev bajs av alltihopa så jag fick göra om! :shock: Så går det när man "fuskar" med enbart Ergo åt stortjejen vanligtvis... :wink:
Användarens profilbild
Av Marion
Du kanske kan testa att inte bara dra i kanten utan ta tag i hela översta tredjedelen när du vill spänna kanten?
Användarens profilbild
Av annalys
Kan det vara att Amazonas CS är lite halkig, så att den glider lite? I så fall går det kanske bättre med Bebinan som sagt.

Annars vet jag inte riktigt. En övningssak? Eller så föredrar Björn någon annan knytning.
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag har samma problem, så jag knyter inte på magen längre. 8)

Nä, men seriöst så får jag inte till det på magen. Det blir supertight nertill och löst upptill, eller så skär det in i halsen. Fast när lilla S sover så funkar det att knyta på magen också, så jag tror att en hel del av problemet är att han inte sitter tillräckligt nära kroppen när jag knyter och han är vaken.

Och jo, jag bär nästan uteslutande på ryggen.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
zandrama skrev:Och jo, jag bär nästan uteslutande på ryggen.
Du bär alltså Svante på ryggen ute? Jag har dragit mig för det för jag tycker att Björn är så liten :D. Men det kanske bara är att bita ihop och börja öva ryggsving med honom.

Fast å andra sidan har jag börjat så smått hitta tillbaka till x-omslut på magen - jag hade börjat dra åt för mycket helt enkelt tror jag. För jag måste ju bära på mage nu när jag sytt en så förträfflig bärpanel :lol: :lol:
Användarens profilbild
Av zandrama
Kaffemoster skrev:
zandrama skrev:Och jo, jag bär nästan uteslutande på ryggen.
Du bär alltså Svante på ryggen ute? Jag har dragit mig för det för jag tycker att Björn är så liten :D. Men det kanske bara är att bita ihop och börja öva ryggsving med honom.
Japp, det gör jag. Det känns ändå inte så himla farligt eftersom jag hela tiden känner vad han gör och hur han mår. Och nu har jag fått in tekniken för att sätta fast huvudet i sjalen och sätta på mössan igen också. :lol: 8)
Användarens profilbild
Av zandrama
Fast igår fick jag till magknytet riktigt bra igen. Jag gjrode som du sa Kaffemoster, och knöt lite lösare. :roll:
Det är lite illa när man läser alla inlägg om att dra åt, för man knyter alltid för löst, och så gör man det och så blir det jätteknasigt, för att man drar åt för mycket! :shock:
Användarens profilbild
Av mica
Jodå man kan glömma. :( Tänk om några år när man inte har sjalbarn längre. :shock:

Själv börjar jag få till knytningarna lite bättre, men jag har tappat SVINGEN. Blä!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?