Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av svas
Vi har alla varit noviser när det gäller att knyta sjal. Har du lärt dig knyta själv eller har du fått hjälp? Sjalknytarkonsten är en härlig konst som vi lär oss av någon och sedan lär vidare till någon annan. Ett evighetsflöde :vågen: !

Jag är tacksam för hjälpen från
:heart: Cecilia som kom hem till mig och lärde mig knyta trikåsjal
:heart: Matildamamma som lärde mig knyta vävd på magen
:heart: Bigfoot som lärde mig knyta vävd på ryggen
Av anna m
Jag har lärt mig genom instruktioner på storchenwiege och här på SB. Och tränat och tränat :)
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
Har lärt mig själv, men med hjälp av sjalbarn! Och ett evigt övande =)
Användarens profilbild
Av marlene
Jag får nog ge mias (babybodne) knytinstruktioner mest credit, på den tiden fanns inte ens sjalbarn och den enda sjalaren jag kände till var Kristina så det var inte så mycket val
Användarens profilbild
Av Isanna
Jag lärde mig själv, men när jag skulle börja med ryggknytningar så fick jag mycket hjälp här på sb och på våra sjalträffar!
Användarens profilbild
Av Måsen
Det var mie som visade mig ryggknyt på en träff i Draken förra sommaren. Andra knytningar har jag läst mig till på egen hand.
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Min första sjalknytning gjorde jag själv med ett lakan. det blev väldigt obekvämt, jag kvävdes nästan. Så jag gick på sjalträff och hittade Diddeldi och hon lärde mig knyta, och hon hade inte ett lakan utan en moby, så hon hade ett klart försprång där :lol:

Så Diddeldi lärde mig. Och blev en fin vän också :heart:
Användarens profilbild
Av svas
Sannasmamma skrev:Min första sjalknytning gjorde jag själv med ett lakan. det blev väldigt obekvämt, jag kvävdes nästan.

:shock: Om du publicerar en bild på detta får du en kaka av mig!
Användarens profilbild
Av ZaZi
Jag är en självlärd envis jäkel. :wink:

Men skall någon i min omgivning hedras så är det

Eva N :heart: .

Vi var i samma "skablimamma"grupp på södra BB och umgicks en del när våra töser kommit.
Hon bar sin bedårande A i sjal medan jag envisades med bb-sele.
Hon var så otroligt vacker med sin lilla tös på magen, och det såg så bekvämt ut. & hon var klok nog att inte döma mig. Hon visade i tysthet på ett bättre alternativ. Och det är rätta sättet att få mig intresserad av något. Jag måste få välja själv. :wink: (envis, som sagt)
Hon inspirerade mig genom att bara vara. Så hon är min sjalhjältinna.
Användarens profilbild
Av verre
*jag lärde mig själv att knyta på magen med stork leo natur 5,7m, med internet som hjälp..
*och jag lärde mig själv att knyta med trikå..
*och nu försöker jag lära mig själv (med er hjälp!) att knyta på ryggen med bebina 4,6m
*jag försökte även att lära mig knyta tanga (eller vad det heter) men det gick inte alls.
Användarens profilbild
Av Beckah82
Kollade instruktioner på SBs startsida och memorerade dem och sen var det ju bara att knyta. Bättre och bättre? Tja antingen var det bra från början eller så är jag lika kass fortfarande för det blir likadant nu som första gången :-)
Användarens profilbild
Av Monique29
Kommer ihåg än hur :heart: Sannasmamma :heart: lärde mig på Språkcafeet hur man knöt.
Diddeldi och Apelsin (Frida och Mea) snitsade till sen.
Ena hjälpte och andra höll tösen och så :heart:

Kram på er :loving:
Användarens profilbild
Av trollmamma
Jag lärde mig på nätet alla olika sajter o jag hade en hemma gjord sjal o köpte se'n en Hoppe med en jätte bra instuktions bok som jag läste om o om igen ....

Sen är det ju olika hur envis man är :lol: träffade några som oxå bar o då fick man en massa bra tips !!!
Av eamane
De flesta knytningarna har jag lärt mej själv men jag skulle nog inte ha hamnat här bland alla sjalar om det inte vore för Anso. Sen ska anna m ha en eloge eftersom hon lärde mej knyta ryggsäck!
Användarens profilbild
Av hermana
Trikåsjalen lärde jag med själv med hjälp av häftet och anvisningar här på Sjalbarns-knytningarna.

Toyya kom hem till mej och visade sin Ergo och dessutom hur jag skulle knyta trikån (fast det var inte lätt eftersom bebis fortfarande var inne i höggravid mage;).

Delfinen_78 visade mej Mei Tai på magen och sydde dessutom min första MT.

Eva N kom hem till mej och visade ryggknyt med vävd sjal.

:heart: :heart: :heart: Jag är er evigt tacksam!!! :heart: :heart: :heart:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?