Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

alltså, jag har hållt på i helgen och försökt få till någon form av ryggknytning.. så igår, efter massa krångel gnäll och trix lyckades jag! jag tog kort och var så nöjd. så satte jag mig ner på data stolen och då tar han sig ur sjalen, jag fattade inte hur, men sedan fattade jag att han måste ha glidigt neråt och ut..

TÄNK om det hänt när jag stod upp!!!

men hur kunde det bli så???

Bild
Senast redigerad av verre den tis sep 25, 2007 22:10, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av aspen
hur var knytningen? Lägg in kortet du tog så ska vi andra analysera åt dig ;-)
Användarens profilbild
Av verre
hur gör jag för att lägga in kort??
Användarens profilbild
Av aspen
verre skrev:hur gör jag för att lägga in kort??
du får lägga in kortet på typ familjeliv eller liknande o länka in den därifrån

klicka på egenskaper på kortet sen, kopiera adressen, lägg in den mellan img här på sidan

typ
Användarens profilbild
Av verre
det är lite svårt att se när bilderna är så små...
Användarens profilbild
Av Sandrisen
Jag har aldrig gjort ryggknytning själv, men jag har kikat på dina bilder och tror att barnet kanske gled ut för att tyget inte är ordentligt spredd från knäveck till knäveck?

Nu vet iofs inte jag om det ska vara så, men det var det första jag tänkte på. :roll:
Användarens profilbild
Av diddeldi
det ser ut som att du inte har korsat sjalen under barnets ben, stämmer det? det är själva krysset som håller upp barnet, så när du drar sjalen snett över barnets rygg så ska den sedan ner under benet, och så likadant på andra sidan.

dessutom är det betydligt enklare att ha krysset utanpå smokingbältet istället för innanför som du har nu. kika gärna på instruktionerna för omslutet ryggkryss på sjalbarns förstasida under "knyta".
Användarens profilbild
Av verre
fast grejen är att han har ett smoking bälte änen innanför..

jag la A på ryggen, tog sjalen på hans rygg, sedan gjorde jag en ögla och svingade den upp på hans rygg och under benet och likadant på andra sidan sedan fram och korsade sesan bak och knöt...

hmm jag får prova igen..

men de ska alltså ligga PÅ hans ben och inte under??

men gör inte det ont??
Användarens profilbild
Av verre
kika gärna på instruktionerna för omslutet ryggkryss på sjalbarns förstasida under "knyta".
jag tittade på bilderna och jag hittade även en video som jag kollade på (vet inte varifrån nu..) men det är så svårt.. plus att A inte ligger still... kan man inte fästa honnom med kardborre band :) det hade varit lättare *ler*
Användarens profilbild
Av diddeldi
verre skrev:fast grejen är att han har ett smoking bälte änen innanför..

jag la A på ryggen, tog sjalen på hans rygg, sedan gjorde jag en ögla och svingade den upp på hans rygg och under benet och likadant på andra sidan sedan fram och korsade sesan bak och knöt...

hmm jag får prova igen..

men de ska alltså ligga PÅ hans ben och inte under??

men gör inte det ont??
hmm, jag försöker förstå. har du ett smokingbälte både över och under krysset? :hmm: om du jämför med instruktionen på sjalbarns förstasida, är det något som du gör annorlunda mot den?
Användarens profilbild
Av diddeldi
verre skrev:
kika gärna på instruktionerna för omslutet ryggkryss på sjalbarns förstasida under "knyta".
jag tittade på bilderna och jag hittade även en video som jag kollade på (vet inte varifrån nu..) men det är så svårt.. plus att A inte ligger still... kan man inte fästa honnom med kardborre band :) det hade varit lättare *ler*
ja, det är supersvårt i början. det bästa skulle vara om du kan få hjälp på nån sjalträff. själv är jag lite för höggravid för att boka in några träffar, men det borde absolut gå att få ihop en i kungälv eller göteborg inom kort.
Användarens profilbild
Av diddeldi
verre skrev:så här gjorde jag, eller nja inte då efter som det blev fel.. men det var den här jag gjorde efter...
http://www.babyboden.nu/Mias/Websidor/x-omslut_rygg.htm
[/quote]

ok, det är samma knytning men det syns kanske lite sämre att sjaltyget ska mellan benen efter att man korsat. spontant tycker jag det ser ut som det är det som är fel men jag är inte säker. men tyget som är tvärs över på slutet, är det bara att du fick tyg över som du drog ett extra varv?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?