Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Korp
Nu har jag faktiskt lyckats få upp S på ryggen själv några gånger i ryggsäck så nu behöver jag bara få till det skönt också. :lol:

Jag tittade på lite videor på youtube och förstås på sjalbarnsinstruktionerna. I sjalbarns knytinstruktioner för ryggsäck korsar hon sjalen fram. Jag hittar inte det i några videofilmer. Är det någon som brukar knyta så?

Är det skönt? Är det lättare eller svårare att få till än rakt ner som axelband?

Andra ryggsäckstips?

:help:
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
tror det är en smakfråga! jag tycker inte om att korsa fram, tycker det gör ont över brösten, så jag kör den tibetanska varianten (finns beskrivning på förstasidan), du får testa dig fram!
fast det allra bästa om man ska bära på ryggen tycker jag är omslutet!
Av anna m
Jag kör oxå tibetan. Om jag inte gör det så glider axelbanden av mina axlar och kors tycker jag är obehagligt.
Användarens profilbild
Av Korp
MammaTillFelicia skrev: fast det allra bästa om man ska bära på ryggen tycker jag är omslutet!
Jag tror dig, men då får jag inte upp henne på ryggen själv alls och om jag mot förmodan skulle lyckas få upp henne så får jag inte in armarna och då blir allt så svajigt sen när hon somnar.
Användarens profilbild
Av Jenny m. liten
Jag korsar inte utan drar rätt ner över axlarna. Oftast gör jag inte heller tibetanavslut utan knyter det hela runt midjan, men det är för att mina bröst blir så hoptryckta/tilltryckta och knyckliga så fort jag försöker dra sjalen på nåt annat sätt... :lol:
Användarens profilbild
Av Elin G
Jag gör oftast tibetan, men orkar jag inte är twist (alltså att snurra sjaländarna ett varv om varann) bättre än att korsa, tycker jag.
Användarens profilbild
Av bright
jag kör ryggsäck och avslutar med knut ovanför brösten....
Användarens profilbild
Av Eld77
Jag är ganska platt framtill så korsade väl utbredda sjaländar funkar bra på mig. Att bara dra rakt ner över axlarna och knyta i midjan gör ont, tibetansk avslutning är något bättre, men kors är absolut bekvämast. Helst ska sjalen komma ganska utbredd snett över axlarna då för att det ska bli riktigt bra på mig.
Användarens profilbild
Av thanisa
Som du ser av svaren innan så är det en smaksak. Det som känns bäst för min del är att de går rakt ner under armarna och så knyta i midjan. Så rygsäckslikt det kan bli med andra ord. Har nog testa på de flesta sätt men vid ryggsäck så kan jag inte ha något över brösten, det känns jätteobehagligt så tibetan och korsade och lindade allt känns fel för mig. Tycker dock att det är mycket roligt att det finns så många sätt att göra på. Har en plan att göra knytinstruktioner för ryggsäck där man försöker visa så många olika varianter som möjligt. Då menar jag hur man får upp barnet, jag vet åtminstonde 3 sätt bara där, hur man vill ha det framtill. Hur man korsar baktill ochhur man vill avsluta det hela. Det viktigast är ju att hitta ett sätt som passar en själv och i slutändan så är vi olika människor och olika byggda. Det som är fantastikt med sjal är att man kan anpassa det för de flesta typer av människor.
Användarens profilbild
Av Korp
Tack för svar.

Jag ska experimentera vidare. :D
Användarens profilbild
Av Sami
Ha sjalen lite högre upp på barnets rygg när du knyter... man håller liksom in tyget vid barnets armåhålor så kommer sjaltygt hörge upp och det blir enklare att bara tighta till sjalen när barnet somnar... hu vad svårt det är att beskriva i ord... jag ser ju det framförm ig hur an gör men hur skriver man det här!!! hihi

att knyta i kryss funkar nog bäst på oss som inte har så mycket utrustning där...? jag knyter både tibetanskt och i kors och vridet.... det beror på... precis som jag bär på olika sätt beroende på vad jag ska göra... eller vad som är lämpligast för tillfället
Användarens profilbild
Av Korp
Nu har jag knutit olika varianter när jag tagit sjalen rakt ner som axelremmar några dagar så nu tror jag det är dags att öva lite på korsandet. Det blir morgondagens projekt.

Småbröstad stämmer absolut in på mig så det borde funka. :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?