Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Sandrisen
Idag kom kom min vackra bortasydda MT, men när jag letar efter knytinstruktioner så finner jag ju knappt några om hur man knyter på mage.

Någon som vill hjälpa mig? 8) :roll: :? :P
Användarens profilbild
Av hermana
Du knyter först midjebanden bak i ryggen.
Sen sätter du i barnet se till att barnet hamnar ovanför midjan annars blir det tungt.
För upp ena axelbandet över din axel (se till att det inte blir skrynkligt då blir det obekvämt), du kryssar axelbanden bak och för fram dem igen. Jag brukar snurra runt dem ett varv (utan att knyta) på barnet sen varsitt band under ett ben på varje sida och knuten bak.

Oj! Vad svårt att beskriva med ord..
Det här är en bra bild på hur man snurrar axelbanden (fast här är det ett ryggknyt). Bilden har jag hittat här på sjalbarn, hoppas det är okej att jag använder den..
Bild

Här har du en bild-google-sökning på Mei Tai (där kanske du kan få tips):
http://images.google.se/images?hl=sv&q= ... lder&gbv=2

Lycka Till!
Användarens profilbild
Av Sandrisen
Tack så mkt! :D

...men en fråga till axelbanden är rätt långa så dom kommer tyg hänga typ till vaderna eller så...kändes som så när jag försökte mig på en knytning (J gillade den och somnade även fast det inte var korrekt gjort), vad kan jag hitta på med dom?
Användarens profilbild
Av Sandrisen
hermana skrev:Du knyter först midjebanden bak i ryggen.
Sen sätter du i barnet se till att barnet hamnar ovanför midjan annars blir det tungt.
För upp ena axelbandet över din axel (se till att det inte blir skrynkligt då blir det obekvämt), du kryssar axelbanden bak och för fram dem igen. Jag brukar snurra runt dem ett varv (utan att knyta) på barnet sen varsitt band under ett ben på varje sida och knuten bak.

Det här är en bra bild på hur man snurrar axelbanden (fast här är det ett ryggknyt). Bilden har jag hittat här på sjalbarn, hoppas det är okej att jag använder den..
Bild

Lycka Till!
Kan man kanske göra sådär för att få axelbanden kortare? Att man korsar dom över barnet och sen knyter baktill på sig själv?

På flera av bilderna i google sökningen har jag sett att det inte finns en knut fram så då borde man väl kunna knyta baktill? :roll:
Användarens profilbild
Av hermana
Jag har alltid knuten bak (när jag bär på magen vill säga).
Användarens profilbild
Av Sandrisen
Okej, men då ska det nog inte vara några problem. Ska testa och knyta igen sen när sonen vaknat. Jag är helt ny vad gäller MT så ni får räkna med dumma frågor. :wink: :floet2:
Användarens profilbild
Av lillvilda
jag är helt mei tai frälst :D det är enkelt när du gjort det nån gång. Mei taien är smidig att knta. Snurra banden om varandra på barnets rygg och sen för du dom bak, under barnets ben å knyt bak på din rygg, det tycker jag är bäst.
Användarens profilbild
Av Nova
Dessa knytinstruktioner tycker jag är jättebra:
http://www.kozycarrier.homestead.com/instructions.html

Jag är inte så förtjust i att ha knuten på ryggen så jag har långa band och drar dem fram och knyter avslutningen på magen.
Användarens profilbild
Av Anso
Sandrisen skrev:
hermana skrev:Du knyter först midjebanden bak i ryggen.

Bild

Lycka Till!
Kan man kanske göra sådär för att få axelbanden kortare? Att man korsar dom över barnet och sen knyter baktill på sig själv?

På flera av bilderna i google sökningen har jag sett att det inte finns en knut fram så då borde man väl kunna knyta baktill? :roll:
Om du knyter som på bilden, med ett kors/tvist över barnets rygg så kommer barnet att sitta tajtare intill dig och jag tycker att det avlastar bäst på det sättet. Sedan knyter du som sagt bak på ryggen.
Användarens profilbild
Av Sandrisen
Tack för all hjälp! :lol:
Jag korsar över Js rygg nu och knyter baktill.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?