Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Fia Lien
Hej!
När jag bär i min MT på magen får jag till det bra och på ryggen älskar jag den tibetanska varianten. Men på höften vet jag inte riktigt hur jag ska få till det, det käns bara så improviserat och lite ostadigt. Har kollat på Kozys hemsida, men fattar inte riktigt. Hur gör ni?
Användarens profilbild
Av Sami
ja det är ju lite knepigt att förklara... men om du tänker dig att du gör allt som vanligt men att du är lite vriden så att allt hamnar på din hörna...

När du bär på höften utan bärdon så om du tänker efter så har du barnet liksom i hörnet av dig inte på sidan av dig... så när du knyter mt på dig så tänk dig att ditt vänstra höft ben är din vänstra övre hörna och den högra är din högra hörna likaså är baksidan på ditt bäcken höger nedre hörna och den andra sidan vänster hörna alltså är du uppifrån en rektangel!

så då tänker man sig att man knyter mt på sig och har den i endera främre hörnet och så knyter man fast den... tar upp barnet och håller det en bra bit högre än den ska sitta för man glider ju ner sedan... ta upp tyget runt barnets rygg, ta det bakre bandet och för det upp och över din axel till framsidan och ner under rumpan fäst provisoriskt under barnets ben eller rumpa, ta det andra bandet och för över axeln och bakom din rygg och ner under barnets rumpa. sen är det till att knyta klart...

en del drar det bakre bandet om ryggen på sig själva men jag kan tycka att det blir lite mindre stabilt men det är som med allt inom detta att det är högst indviduellt vad man tycker är bäst för en själv...
man får prova lite..

jag har en mycket slingrig 2 åring som kan de flesta trick att åla sele... men en MT håller henne hyfsat på plats.

lycka till!!!
:D
Användarens profilbild
Av Nova
Då har du sett bildserien över hur du knyter MT på höften förstår jag:
http://www.kozycarrier.homestead.com/in ... anchor_242

Jag gör så och tycker att det är helt okey.
Fast ändå är det mest på rygg man bär.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?