Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Hemmamamman
Kan jag bära en 8-månaders i trikåsjal på höften? Har inte lyckats med ryggknyt ännu och tänkte variera med att bära på höften(det gör jag ju utan sjal annars...)

Såg knytinstruktionen, men det stod ngt om knop så jag fattade inte...
:oops:
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
jag tror inte att det är rekomenderat o bära på höften i trikå, kan iaf inte minnas att ajg sett nån instruktion... det finns ju höftkryss knytning till vävd sjal emn jag ve tinte om den fungerar bra med trikå http://sjalbarn.se/knyta.php - gå in på långsjal-höftkryss

samma gäller för ryggen, att man oftast använder vävd -när de är lite större (typ nån månad) men det är mycket möjligt att någon kan ge dig andra svar, men det räs om jag tror!
Användarens profilbild
Av Beckah82
Jag tycker det är svajigt med en 2-månaders på magen/bröstet till och med i min Moby så jag skulle nog inte vilja ha på höften i trikå. Men det kan ju vara olika modeller med. Mobyn kanske är extra svajig?
Användarens profilbild
Av Anso
Prova att göra den vanliga trikåsjalsknytningen, dvs med "smokingbältet" ytterst, förskjut hela knytning lite åt höften till och sätt i barnet där istället. OK, inte lika stadigt som med en vävd sjal men det är värt ett försök i alla fall.
Annars är ringsjal rätt bra för att bära på höften kortare sträckor eller kanske en vävd sjal eller en Mei Tai? :D
Användarens profilbild
Av sanna73
Du kan ju alltid prova höftknyt med trikåsjalen och se om det känns ok. Men annars kan nog en kortare vävd sjal passa för just höft och ryggknytning.

Personligen läser jag alltid kärringknut när det strå knop :wink:
Användarens profilbild
Av 4ungar
Beckah82 skrev:Jag tycker det är svajigt med en 2-månaders på magen/bröstet till och med i min Moby så jag skulle nog inte vilja ha på höften i trikå. Men det kan ju vara olika modeller med. Mobyn kanske är extra svajig?
svajigt redan vid 2 mån ? har du en stor baby eller kanske kan du spänna sjalen ännu mer. min moby blav svajig först vid ca 7 kg. :roll:

bara en tanke :wink:
Av Hemmamamman
Tack för alla svar! Jag kommer inte överens alls med ringsjal, annars kanske det är ett smidigt alternativ när man vill bära en stund på höften...

Jag ska prova med trikåsjalen, annars får jag nog lov att köpa en vävd sjal :D
Av Hemmamamman
Anso skrev:Prova att göra den vanliga trikåsjalsknytningen, dvs med "smokingbältet" ytterst, förskjut hela knytning lite åt höften till och sätt i barnet där istället. OK, inte lika stadigt som med en vävd sjal men det är värt ett försök i alla fall.
Annars är ringsjal rätt bra för att bära på höften kortare sträckor eller kanske en vävd sjal eller en Mei Tai? :D
Kan man bära på höften i en mei tai :shock: ?Hur då? Jag har en mei tai också, men den använder jag inte så mycket just nu.
Användarens profilbild
Av Beckah82
demalebe skrev:
Beckah82 skrev:Jag tycker det är svajigt med en 2-månaders på magen/bröstet till och med i min Moby så jag skulle nog inte vilja ha på höften i trikå. Men det kan ju vara olika modeller med. Mobyn kanske är extra svajig?
svajigt redan vid 2 mån ? har du en stor baby eller kanske kan du spänna sjalen ännu mer. min moby blav svajig först vid ca 7 kg. :roll:

bara en tanke :wink:
han väger 5,6 kg och är tight knuten :-)

Nä inte svajig så det inte funkar. Det går utmärkt ännu att bära i den men det känns inte lika stabilt som med min andra trikå.
Användarens profilbild
Av Anso
Hemmamamman skrev:
Anso skrev:Prova att göra den vanliga trikåsjalsknytningen, dvs med "smokingbältet" ytterst, förskjut hela knytning lite åt höften till och sätt i barnet där istället. OK, inte lika stadigt som med en vävd sjal men det är värt ett försök i alla fall.
Kan man bära på höften i en mei tai :shock: ?Hur då? Jag har en mei tai också, men den använder jag inte så mycket just nu.
Det går jättebra! Vrid bara selen till din höft, i med barnet och korsa axelbanden över din rygg som vanligt. Den ena axelremmen kommer att behöva vara lite kortare än den andra och lite annan känsla än att bära mitt fram på magen är det ju förstås men det går. Hmm, kanske ska ta och göra en bildserie om det också.... :notes:
Av Hemmamamman
Anso skrev:
Hemmamamman skrev:
Det går jättebra! Vrid bara selen till din höft, i med barnet och korsa axelbanden över din rygg som vanligt. Den ena axelremmen kommer att behöva vara lite kortare än den andra och lite annan känsla än att bära mitt fram på magen är det ju förstås men det går. Hmm, kanske ska ta och göra en bildserie om det också.... :notes:
Ja!!! Bildserie vore super :D :tumsup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?