Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av pennycentury
Min åttamånaders ålar som en besatt och går inte att ha knuten på magen längre. Jag skulle så gärna vilja ha honom på ryggen men är orolig att han ska kasta sig ur knytningen. Finns det någon som är extra säker?

Jag har provat en knytning som heter Backstrap där jag drog sjalen ett varv runt bröstet på honom som extra säkerhet men jag är rädd att hans lilla bröstkorg ska bli mosad av det där extravarvet.

Zazi gav mig rådet att skaffa en Mei-Tai men det får vänta lite (ekonomin tillåter inte denna månad).
Användarens profilbild
Av Maerion
Omslutet är ju säkert! Även om allt tyg skulle åka ner och han sedan slänger sig bakåt så sitter han ju fast i benen eftersom du korsar tyget under hans ben. Får du bara till en hyffsat bra knytning tror jag att risken är minimal att han ramlar ner!

Knytbeskrivning finns på framsidan, det finns även en del filmer på youtube, tex den här (där barnet minst sagt är bökigt ;) ). Du kan hitta fler om du söker på back wrap cross carry.

Lycka till!
Senast redigerad av Maerion den sön aug 26, 2007 09:56, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av sanna73
Själv föredrar jag omslutet X vid ryggbärande.
I den här länken har du ett bra videoklipp hur du gör http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=58792

Ryggsäcksknytning är också bra, men avlastar inte riktigt lika bra för mig (du hittar knytinstruktion på förstasidan under ... ja knytinstruktioner :lol: )

Sedan är det ju aldrig fel att gå på en sjalträff för att få lite hjälp och tipps.
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
Verkar som de har olika "ålperioder", ett atg använde jag bara ergon, för det gick inte med sjal. nu går det hur rba som helst (oftast!) så jag att det bara är o vänta ut honom! du får väl prova lite emellanåt och se när det går bättre. kanske du kan sy en egen MT? finns jättebra beskrivning som knyttet & k lagt ut under "gör det själv", eller så kanske du kan låna en MT/sele av någon i närheten?
lycka till, hoppas det blir bättre snart!!
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Sen finns det ju någon knytning som brukar kallas wriggleproof, och som är ännu "ålsäkrare" än omslutet kryss. Googlar man lite hittar man säkert knytinstruktioner till det någonstans.
Av pennycentury
Tack för alla tips, och alla videos! Jo jag får nog inse att det inte blir sjal ett tag nu, han får åka patapumen tills han inte kastar sig bakåt och ålar sig som en galning. Men sjal är ju så mycket lättare att knöggla ner i väskan...
Av pennycentury
Dessutom hade jag planer på att köpa en ny sjal under hösten, blir liksom lite svårt att förklara det hemma när ingen av oss kan bära honom. :roll: Vem vet, snart kanske han sitter där klistrad på magen som en apunge och vi får bära igen. Då kan man ju köpa nytt också.
Användarens profilbild
Av jag71
Jag måste ju säga att en vanlig ryggsäck týcker jag är enklast med åliga ungar. Den går fort. så det är ingen somhinner tröttna innan det rä färdigt. Sen är ju sjalen i ett kryss under gumpen/benen så även om dem ålar sig ur hela knytningen så sitter dem fast i allafall.
Användarens profilbild
Av Pruttisens mamma
omslutet x. Åliga barn brukar vara enklast att få upp om man liksom knyter in dem när de är på marken. Jag la vår dotter mitt på sjalen och sammlade ihop tyget från sidorna in mot henne. Sen är det bara att svinga upp och knyta som vanligt. Sen går det ju lite upp och ner med ålandet :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?