Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Choko
Hej!

Har precis köpt min första sjal till mitt barn som snart blir 3 veckor gammal. Jag har en Tricot slen och tänkte börja att bära bebisen "upprätt med benen instoppade".

Nu undrar jag bara hur benen ska vara instoppade? Ska de vara i grodpositionen eller är det bara att stoppa ner honom i fickan (givetvis utan att det blir obekvämt för lillen)?
Användarens profilbild
Av Sarai
Har aldrig använt trikåsjal, men vad jag har förstått ska grodpositionen vara mest ergonomisk, och följdaktligen förmodligen mest bekväm för den lille. Han protesterar förmodligen om det inte känns bra!
Användarens profilbild
Av zero.sara
Lilla J hade grodliknande i den knytningen :) hon tyckte det var skönast och satt bäst så. Vi har också en tricot slen. Nu när hon är 4,5 månad gillar hon omslutet X fram bäst. Lycka till med knytningen.
Användarens profilbild
Av frida
Jag stoppade jag bara ner A, benen kom ofta som grodposition ändå (men inte med tyget emellan) Tyckte det kändes bäst när smokingbältet satt ganska tajt och man kunde sticka in bältet mellan mig och A och sen upp över ryggen på henne. (begripligt? :roll: ) När hon bara satt innanför kunde ena tyget i krysset glida upp när jag rörde mig så kändes tryggt med bältet om.
Användarens profilbild
Av Choko
Tack för svaren! :D

Har på mig sjalen för första gången nu och vad bra det känns! Bebisen somnade med en gång och verkar trivas jättebra. Fast jag tror att jag knöt sjalen för löst (speciellt de korsande banden) för hans huvud "kanar ner" så det känns som om han sitter lite ihoptryckt just nu. Får väl öva vidare! Nu vill jag ha fler sjalar :wink:
Användarens profilbild
Av frida
Roligt att ni trivs :D Visst är det mysigt. Ibörjan blir det lätt för löst, bebisen ska sitta så att du når att pussa hans huvud. Välkommen i sjalträsket :D
Användarens profilbild
Av Choko
frida skrev:Roligt att ni trivs :D Visst är det mysigt. Ibörjan blir det lätt för löst, bebisen ska sitta så att du når att pussa hans huvud. Välkommen i sjalträsket :D
Tack! Märkte att det blev ganska varmt med sjalen, så nu funderar jag redan på att köpa en till, lite svalare, sjal. Kanske en Sino eller en Mam Eco 8)
Användarens profilbild
Av zero.sara
Varmt och mysigt tycker jag att det blir... Men jag har beställt en MaM ECO, får hem den nästa vecka (hoppas jag, om inte posten eller min brevbärare slarvar bort den grrrrrrr) Måste ( hrm eller hur? ) ju testa fler sjalar :D
Användarens profilbild
Av Pruttisens mamma
Ja groda ihop benen eller lägg i vagga
Användarens profilbild
Av zero.sara
Min lilla tjej ville aldrig ligga i vagga, hon vill helst inte ligga i famnen heller (om hon inte äter och sedan somnar då). Men hon har hela tiden gillat mage mot mage (med varierande knytresultat i början från en novis på knytande, nu flyter det bättre :) )
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?