Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag tog med min hemsydda MT till jobbet och visade upp den för en av mina kollegor som bott i Kina under många år (hon bar sina 5 barn i MT i sammanlagt 11 år). Hennes kommentar var: "varför har du så långa axel- och midjeband?"
Hon tog sedan tag i vänster axel- och midjeband med ena handen, och höger axel- och midjeband i den andra handen. Hon slängde upp MTn på ryggen (utan något barn i, men normalt skulle hon ju ha haft barnet i) och sedan snodde hon axel- och midjebanden med varandra tre gånger och sedan stoppade hon bara in ändarna på banden under midjebanden.
Det här var inte lätt att förklara, men är det någon som förstår vad jag menar och som har sett den varianten?
Användarens profilbild
Av Bina
Nej det har jag aldrig sett... men det är väl en västerländsk variant vi har knyt knyt knyt... kanske avlastar det lite bättre om man bär som vi gör?

Kändes det som om det var "säkert" att snurra och stoppa in? :roll:
Användarens profilbild
Av Maerion
Spännande. Men jag fattar inte helt. Lät som att du menade att hon snurrade ihop alla fyra band, hur kan hon då stoppa in dem "under midjebanden"?
Användarens profilbild
Av Bina
Maerion skrev:Spännande. Men jag fattar inte helt. Lät som att du menade att hon snurrade ihop alla fyra band, hur kan hon då stoppa in dem "under midjebanden"?
måste vara när de är ihopsurrade allihop till en korv...
Användarens profilbild
Av ZaZi
Maerion skrev:Spännande. Men jag fattar inte helt. Lät som att du menade att hon snurrade ihop alla fyra band, hur kan hon då stoppa in dem "under midjebanden"?
jag fick lite samma bild som Maerion. :hmm: *försöker frenetsikt förstå*
Användarens profilbild
Av Lindiwe
ZaZi skrev:
jag fick lite samma bild som Maerion. :hmm: *försöker frenetsikt förstå*
Jo, hon surrade alla fyra banden, ganska högt upp, över bröstbenet så att de fyra möttes där på något sätt och sedan stack hon in ändarna under midjebanden.

Hon sa att hon aldrig tappat något av sina barn under de fem år som hon burit med MT, och hon har aldrig hört talas om någon som tappat sitt barn i Kina. Hon tyckte dock att vår variant, som jag demonstrerade var intressant också.
Jag ska leta efter om jag hittar någon fin bild på hur det ser ut, annars får jag kanske tigga henne om att få ta ett kort på hur hon gjorde.

Jag hittade en bild på den här hemsidan, lite längre ner på sidan ser man hur det ser ut på framsidan.
http://www.mangobaby.com/aboutus.html
Senast redigerad av Lindiwe den tor aug 23, 2007 09:37, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av ZaZi
Aha - så midjebanden knyts liksom inte i midjan då? Utan hamnar högre?
Användarens profilbild
Av Lindiwe
ZaZi skrev:Aha - så midjebanden knyts liksom inte i midjan då? Utan hamnar högre?
Precis, det är inga knytningar
Användarens profilbild
Av boosten
Fast hur många kinseser har D-kupa? :roll: :wink:
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
boosten skrev:Fast hur många kinseser har D-kupa? :roll: :wink:
:rofl: :rofl: ja det är ju sant, såg inte ås skönt ut att snurrad dem över brösten....
Användarens profilbild
Av Lindiwe
MammaTillFelicia skrev:
:rofl: :rofl: ja det är ju sant, såg inte ås skönt ut att snurrad dem över brösten....
På min kompis, som har typ B eller C-kupa såg det inte obekvämt ut. Hon gjorde snurrningen så att den hamnade lite längre ner än på bilden. Jag är också osäker hur det skulle fungera på mig som har D-kupa.
Fungerar det så verkar det dock gå väldigt fort och lätt att få upp barnet på ryggen med den här varianten. Fördelen är kanske mest att man slipper ha flera meter med band att hålla reda på, samtidigt som det innebär att man är begränsad till en knytning, på ryggen...

Jag tycker att det är spännande att se hur kvinnor i andra kulturer har knutit. Om jag pluggade nu skulle jag nog ha gjort en socialantropologisk studie i hur man bär barn runt om i världen...
Användarens profilbild
Av Bina
MammaTillFelicia skrev:
*ASG* mm :iagree:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?