Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av 3-barns mor
Det är nog dags för sjalträff snart igen, för nu måste jag få lite mer tips. Det är väl så att man får tips och så kör man på och tränar vidare och så kommer det nya problem och frågor. Eller är det bara för mig? 8)

Jag har inte tränat så mycket själv eftersom jag oftast bär på ryggen på kvällarna när maken är hemma och då hjälper han mig. Skulle behöva träna mer själv, men jag ser det som ett sätt att involvera honom mera. :twisted:

Problemen?
Jag har fått lära mig att barnet inte ska sitta så långt ner som i svanken, men om barnet sitter högre upp så får jag inte tyget tillräckligt högt upp på ryggen. När allt är färdigknytet så hamnar det i svanken på barnet. :?

Har själv testat, (första gångerna bara blev det så) att ha barnet i svanken och visst kunde jag knyta själv då, men det känns som om barnet lutar utåt då pga vinkeln det hamnar i?

Tips och idéer tack!
Användarens profilbild
Av bright
jag behöver oxå träna o tips.....såg du mitt inlägg om mina stela/för korta armar??

..kanske har att göra med att jag försöker knyta upp en tremånaders oxå, men iaf...
Användarens profilbild
Av Annika80
hm, jg börjar få till det på ryggen nu. Efter att jag såg en film som någon tipsade om där hon förklarade hur hon spände tyget hela tiden.
Men så fort Amy drar ut armarna från krysset så hamnar ju tyget lite längre ner, därför försöker jag få henne att ha armana ute från början och spänner varje ände på båda sidorna innan jag knyter.
Användarens profilbild
Av Edith
3-barns mor skrev:Problemen?
Jag har fått lära mig att barnet inte ska sitta så långt ner som i svanken, men om barnet sitter högre upp så får jag inte tyget tillräckligt högt upp på ryggen. När allt är färdigknytet så hamnar det i svanken på barnet. :?
Har precis samma problem... :? Sjalträff låter som en uuutmärkt idé! :D
Användarens profilbild
Av 3-barns mor
Jag spänner också direkt, men mitt problem är att jag redan från början får tyget föör långt ner. Och jag tror att det är för att jag har barnet högt som det är svårt.

Var sätter du ditt barn?
Användarens profilbild
Av 3-barns mor
Emindith skrev:
3-barns mor skrev:Problemen?
Har precis samma problem... :? Sjalträff låter som en uuutmärkt idé! :D
Blev helt förvånad när jag plötsligt såg ditt svar, "varför såg jag inte det?". Men vi svarade ju precis samtidigt! :lol:
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Har du/ni provat att ha tyget på plats när ni "svingar upp barnet? Eller hur gör ni?
Jag tycker barn och tyg lättast hamnar rätt om man liksom hänger tyget i nacken på knodden innan man hivar upp honom/henne.....Förstår ni hur jag menar? :hmm: :D
Användarens profilbild
Av Edith
McMorrigan skrev:Jag tycker barn och tyg lättast hamnar rätt om man liksom hänger tyget i nacken på knodden innan man hivar upp honom/henne.....Förstår ni hur jag menar? :hmm: :D

Provade att göra så sist, men det hjälpte inte ett skvatt... :( Visserligen spjärnar Helmer emot allt vad han har med armarna, så det går säkert inte hur jag än bär mig åt. :cry: Fast jag får väl försöka igen antar jag. :suck:
Användarens profilbild
Av bright
...när jag gör ryggsäck så lägger jag sjalen över en kudde, skrutt ovanpå, tvinnar ändarna inåt så att hon sitter inbäddad och hivar upp henne över axeln.....tyget blir bra över rumpan, mitt problem är de små o korta benen som jag omöjligt kommer åt att göra kryss över/under.... :?
Av anna m
Knyt rygsäck istället så är är ni av med alla problem :) Fast ni kan ju ha en trevlig sjalträff ändå.
Användarens profilbild
Av Edith
anna m skrev:Knyt rygsäck istället så är är ni av med alla problem :) Fast ni kan ju ha en trevlig sjalträff ändå.
Får välan testa då. 8)
Användarens profilbild
Av bright
anna m skrev:Knyt rygsäck istället så är är ni av med alla problem :) Fast ni kan ju ha en trevlig sjalträff ändå.
fast d e ryggsäcken jag har problem med.....hur knyter man vid benen på en 3månaders?? jag kommer inte åt så att jag kan korsa ändarna under rumpan/benen på henne......sitter hon för högt upp då kanske??
Av anna m
bright skrev:
fast d e ryggsäcken jag har problem med.....hur knyter man vid benen på en 3månaders?? jag kommer inte åt så att jag kan korsa ändarna under rumpan/benen på henne......sitter hon för högt upp då kanske??
Lägg bara tyget över benen på henne. Ryggsäck ska vara högt upp medan omslutet kan vara ända ner på svanken.
Användarens profilbild
Av bright
anna m skrev: Lägg bara tyget över benen på henne. Ryggsäck ska vara högt upp medan omslutet kan vara ända ner på svanken.
så det går att göra så???
:mrgreen: tjohoo!! då gjorde jag mitt första "riktiga" ryggsäcksknyt igår!! :vågen:
Användarens profilbild
Av 3-barns mor
Har i och för sig inte provat ryggsäck, så jag ska inte säga att jag föredrar omslutet. Men jag är himla förtjust i omslutet!!

Knyter du ryggsäck med rebozon - har hört att en del tycker den skär in då :mitvit: Borde väl prova själv, både med rebozon och med hoppen.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?