Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av SannaM
Varför kan man inte bara knyta en "magknytning" bakåfram för att få upp bebis på ryggen?? Min stora snart 3 åring kravlar sig ner i framkrysset i stort set sett själv o nog borde jag väl kunna klara att bre ut tyget över rumpan på honom baktill :? ? Lillepalten skulle ju ngn annan kunna sätta i om jag inte är ensam. Det skulle vara bra med en knytning som man kunde knyta i förväg o jag hittar inte det för rygg :cry: . (Om ni undrar varför jag inte bara testar så vill jag nog att ngn annan är med och passar så inget går fel de första gångerna. Nu i semestertider är ngn annan maken som är lite sjalskeptisk :roll: och det finns ingen anledning att blanda in honom i ett osäkert projekt...)

Sanna
Användarens profilbild
Av SannaM
Tack! skall testa.
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
hmmm smart, men det såg ju ganska krångligt ut! men allt går ju bara man övar, lycka till! berätta gärna hur det gick!
Användarens profilbild
Av Sarai
Jag tror att det ser krångligare ut än det är:
Håll i barnet hela tiden med en hand!
Ta ner axelbanden.
Ta tag om alla tyglagren mitt fram. (Båda axelbanden och magbältet.)
Vrid runt.
(Byt grepp någonstans då barnet är på höften.)
Dra upp axelbanden igen.
Sprid ut tyget.
Färdigt!
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Har för mig att Ingrid på BabyDesign provade detta med att snurra till ryggen. Och att det fungerade fint för henne :lol:
Användarens profilbild
Av korell
Det verkar ju kunna funka bra det där! (länken) Men jag måste ändå fråga av nyfikenhet; när känner du att du behöver ha en färdig knytning ist för att göra ett "från början" på ryggen?
Spontant känner jag att det verkar lättare att knyta ett "nytt" omslutet när det behövs, lättare att få till sjalen bra. Men det är jag det :) :wink:
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
korell skrev:Men jag måste ändå fråga av nyfikenhet; när känner du att du behöver ha en färdig knytning ist för att göra ett "från början" på ryggen?
Jag föredrar nog också att gör om från början, men rent spontat så är min första tanke på när man skulle kunna ha användning för smidigt byte mellan mage och rygg: när man ska åka buss.
Det är rätt knöligt att sitta ner med barn på ryggen på bussen, man sitter ju inte så värst bekvämt i varje fall. Då är det betydligt smidigare att ha barnet på magen. Så om man bär på ryggen när man är på stan och sen smidigt snurrar runt till mage för bussresan hem och sen tillbaka till ryggen när man kliver av och ska gå från busshållplatsen och hem kanske :hmm:
Användarens profilbild
Av Sarai
Precis så har jag använt det, den enda gången jag verkligen tyckte att jag hade nytta av det: Göteborgsvarvet, knökfullt på busshållplatsen. K på ryggen. Det fanns helt enkelt inte plats att släppa ner honom och knyta om till mage. Då var det smart att bara dra runt knytningen.
Användarens profilbild
Av SannaM
Jaa alltså jag är ju inte så himla vass på ryggknytandet alls! O då vore deti teorin alltså lättare om jag fick knyta i lugn o ro innan den där ålande krålande lilla gosklimpen :heart: med gummiarmar o sylvassa naglar blandas in i projektet... Fast nu har vi börjat få in snitsen 8) på en enkel ryggsäck så jag har inte gett mig på det här projektet. Men det är fortfarande så att om det är bråttom är det trilioner (typ) gånger snabbare att släppa ner honom i ett färdigt kryss på magen...
Av Tigermoln
ska nog försöka hålla koll på den här tråden o kolla in knytinstruktionerna lite senare. trivs så bra med knyta Kaisa på ryggen :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?