Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Sassa
Jag har köpt en ny Hoppediz som jag trodde skulle vara så bra och smidig. Men dels är tyget väldigt brett och dels är den väldigt lång (4,6m).
Jag tycker att det blir tyg överallt på mig. Dessutom börjar Axel att böka när jag väl fått honom på plats, så vi ger alltid upp efter max 10 minuter.
Visst avlastar sjalen bra, jag känner knappt att jag bär, men det är som sagt var tyg överallt på mig.

Finns det någon som har tips om vad jag ska göra eller om det finns någon annan sjal som är smidigare.

Jag har sett bilder på ex. easycare, och där ser det så smidigt ut, inte en massa tyg utan bara snyggt. Är det verkligen så snyggt i verkligheten för er??
Användarens profilbild
Av Tiz
En del gillar tunnare sjalar som tex Easycare, Bebina eller varför inte Rebozo. Vart bor du? Kolla om det finns andra som använder sjal i närheten av dig ochförsök gå på en sjalträff.
Användarens profilbild
Av mallinpallin
Är inte Hoppendizar väldigt långa i förhållande till angiven längd, har jag för mig. (om du mäter den så kan du se).
Jag hade en 5,2 stork (leo) ett tag och då tyckte jag att det var krångligt att sjalen var så lååång till lilla mig.
Dessutom kändes den bredare (vet inte om det var inbillning)
Nu har jag easycare 4,2 (4,6 mätt) och med de känns allt supersmidigt.
Dels är tyget så följsamt och dels är det mindre tyg att trassla in sig i.

Hmmm inga tips egentligen.
Jag sålde storken och köpte 2 easy :wink:
Användarens profilbild
Av Ezereht
En del små personer får det där problemet med mycket tyg. Men det finns sjalar som passar bättre, så ge inte upp.

En bekant jag har hon köpte en långsjal med ringar i slutet (i stället för att knyta) och den satt mycket bättre. Tror den var lite smalare också än hoppizen??

Easycare verkar vara en bra sjal, är själv rätt sugen på en sådan. Tyvärr verkar det inte vara så många begagnade i omlopp, och att köpa en sprillans ny blir för dyrt för mig :cry: Kollade på sjalar.nu och de kostade över 1000kr. :shock:
Av Jennabus
Hej hej!

Känner igen ditt problem, är också rätt liten och kort, och får plenty av tyg över om jag har en sjal längre än fyrameter på mig/om mig! :lol:
Själv använder jag min Rebozo-sjal, en fyrameters, och så har jag den alltid dubbelvikt på bredden innan jag knyter på mig den, då blir det en nätt och fin knytning, sen drar man ju bara isär sjalen s.a.s där man behöver ha mera bredd, ex över ryggen på barnet!

Säg till om du vill låna hem och testa en kortare rebozo så får du se om den passar bättre kanske? ! Annars så är det väl mitt tips, att vika den dubbel.. Och dra den ett varv til och knyt ex på ryggenl om du tycker det hänger mycket sjaländar på framsidan och hänger! Lycka till! /Jenny
Användarens profilbild
Av tinaw
Men du har inte haft den länge väl? Eller har jag fattat helt fel? Det där med tyget är en träningssak också, men lär sig att liksom vecka sjalen på rätt ställen...kan inte förklara bättre tyvärr. Att vika sjalen dubbel som Jenny gör är ett jättebra sätt att känna sig mindre inlindad :lol: Sjalträff annars! Då kan du klämma på andra varianter OCH kolla in hur alla andra gör :wink: Kanske låna en annan sjal och prova med, se om det gör nån skillnad.
Användarens profilbild
Av Anso
Ett ttag tyckte jag att det blev bökigt med allt tyg över armar och axlar men nu så lägger jag tyget mer som en"korv" över axlarna innan jag knyter klart xomslut. Ser bara till att inte dra för hårt i det tyg som ligger närmast min hals. På dethär sättet så ligger tyget mer samlat på axlarna. Om man vill så kan man sedan dra i den yttre tygkanten och dra ner tyget över sina armar ochsedan vända ihop tyget dubbelt och lägga tillbaka det upp på sin axel. (konstig förklaring....)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?