Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Sia
Jag bär oftast i omslutet ryggkryss med våran Stork Leo och det funkar jättebra för oss, men jag har provat några gånger att knyta ryggsäck, men efter en stund har sjalen hasat upp så att allt tyg har korvat ihop sig i armhålorna på barnet, ingenting kvar runt ryggen alltså!
Hur ska jag göra? vad gör jag för fel?
Användarens profilbild
Av little_me
:iagree:
Samma här! Helt omöjligt att få till ryggsäck..
Hoppas nån kan hjälpa till!
Användarens profilbild
Av Helena
Jag är ju inte heller något vidare på ryggsäck och jag tror att ifall man är van vid att bära i omslutet, så har man ju inte det där problemet och då kanske man slarvar lite när man knyter (jag gör det iallafall). Jag tror att man måste se till att ha ordentligt med tyg under rumpan från början, annars glider det upp.

Men någon annan kanske har bra tips.
Av Christer Romson Lande
Jag är också helt ny ryggsäcksknytare, och hade ungefär samma problem. Men ett tips i en annan tråd tycker jag har hjälpt mig: att inte luta mig för mycket framåt när jag knyter. Jag tror att om jag står ganska rakt så gör gravitationen att tyget under baken är ordentligt sträckt. Om det inte är det så kan det antagligen blidas veck eller flikar som sitter löst och kan åka upp på ryggen.
Användarens profilbild
Av Fenomena
Christer Romson skrev:Jag är också helt ny ryggsäcksknytare, och hade ungefär samma problem. Men ett tips i en annan tråd tycker jag har hjälpt mig: att inte luta mig för mycket framåt när jag knyter. Jag tror att om jag står ganska rakt så gör gravitationen att tyget under baken är ordentligt sträckt. Om det inte är det så kan det antagligen blidas veck eller flikar som sitter löst och kan åka upp på ryggen.
Okej, det ska provas! Som av en slump hade jag samma problem igår, och vad får man se på SB om inte en tråd om just detta. :D
Av Sia
Fru Fenomena skrev:
Christer Romson skrev:Jag är också helt ny ryggsäcksknytare, och hade ungefär samma problem. Men ett tips i en annan tråd tycker jag har hjälpt mig: att inte luta mig för mycket framåt när jag knyter. Jag tror att om jag står ganska rakt så gör gravitationen att tyget under baken är ordentligt sträckt. Om det inte är det så kan det antagligen blidas veck eller flikar som sitter löst och kan åka upp på ryggen.
Okej, det ska provas! Som av en slump hade jag samma problem igår, och vad får man se på SB om inte en tråd om just detta. :D
He, he, alla har vi samma sorts problem 8)
Användarens profilbild
Av thanisa
Jag har tyvärr ingen videosnutt att förklara med. Men man bör stå så upprätt som möjligt. När jag lyfter över sonen håller jag övre biten av tyget bakom hans armar och så lyfter jag honom och lägger honom på ryggen men försöker stå så upprätt som möjligt. Ser sen till att ha en hand under hans bak så att jag kan känna att tyget inte åker upp och så spänner jag åt så mycket det går. Sen med ändarna låser jag fast rumptyget under baken och än så har det inte åkt upp för vår del.

Kanske egentligen ska börja med att fråga vilken ryggsäck ni använder er av. En del vill ju ha det korsat framtill, en del avslutar med tibetan. Hur man tar upp barnet är olika. De första gångerna jag såg ryggsäck så lades barnet i sjalen och man såg till att sjalen blev att sitta väldigt tight och lyfte upp barnet ungefär som när man väger ett barn i en bessman eller som när barnet kommer med storken...På det sättet kan man kontrollera ganska bar hur långt ner sjalen sitter och att den sitter tight.

Så efter att ha tillbringat ett tag på sjalbarn kan jag säga att jag sett väldigt många olika sätt att knyta en ryggsäck på. För egen del så tycker jag att den som mest liknar en ryggsäck är den skönaste, och att jag lyfter med tyget med barnet så det går snabbt att knyta.
Användarens profilbild
Av lotte
Se bara till att det blir en tight knytning - det brukar vara vanligaste felet när folk klagar över ryggknytning att sjal och barn hänger för löst.
Användarens profilbild
Av Aurian
lotte skrev:Se bara till att det blir en tight knytning - det brukar vara vanligaste felet när folk klagar över ryggknytning att sjal och barn hänger för löst.
:iagree:

Och en ordentlig tight "korv" i knävecket :tumsup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?