Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Sunrain
Jag ska ge bort en Tricot Slen till mitt lilla gudbarn, född alldeles för tidigt men nu på väg att bli utskriven från neoavdelningen. Hon väger ca 2 500 g nu (vilket faktiskt är jättestort!).

Funkar det med vanligt hederligt omslutet X, eller är det bättre med någon annan knytning? Något annat som kan vara särskilt bra att tänka på? Finns det någon som har erfarenhet?
Användarens profilbild
Av LillaG
Det låter som att vagga är ett bra alternativ att börja med.

Du knyter precis som vanligt med trikåsjalen, men gör två fickor du kan lägga bebisen i.
Det finns bilder på hur under "knyta" på huvudsidan
Av saram
Alla barn (och föräldrar ;) ) trivs ju inte i vagga - och då är omslutet X toppen. Bar min egen 2300-grammare i det och det fungerade utmärkt.

Det är även så man instrueras att bära sitt barn på neonatal-avd. i uppsala (där de tillämpar kängruvård).
Användarens profilbild
Av annikar
Jag skulle också rekommendera omslutet X. Då sitter barnet upprätt och har bra utrymme att andas.
Den knytningen använder nog de flesta neonatalavdelningar.

Och vilken fin present de får :D
Användarens profilbild
Av tinaw
Instämmer. Omslutet kryss, gärna med sjalen vikt på mitten så den blir smalare.
Användarens profilbild
Av Clifford
Jag hade min lilla 2190-gramsflicka i omslutet x. Hon avskydde vagga, men älskade att sitta i sjalen (eller inuti den knutna morgonrocken) :)
Användarens profilbild
Av jag71
Jag måste ju hålla med alla som säger omslut men varför inte visa vagga också. När skrutt var runt 4 m¨ånader så låg han ofta vagga i ringsjalen när han åt flaska (amningen funkade inte).
Av Sunrain
Tack för alla bra tips :D ! Guddottern med familj blev jätteglada för presenten! De hade fått låna en sjal på neo, så de var redan lite inne i sjalsvängen, visade det sig!
Användarens profilbild
Av tinaw
Jag har en specialsydd prematurgördel och bär i än så länge, eftersom vi mest sitter stilla och ibland är uppkopplade till apparatur. Men jag har ju sjalat Mathilda som 2-kilos.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?