Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ipink
Vilken är lättast att knyta upp en 4 månaders bebis i ryggsäck. Hon väger strax under 7 kg och är stadig i nacken, men blir trött efter ett tag.

Tibetansk, X-omslut rygg, ryggsäck. Men när jag är ute, hur får jag upp barnet på ryggen. Lägger jag henne över axeln då?

Eller är X-omslut rygg bättre. :?:

Jag har kollat runt lite på knytinstruktioner och vill gärna att det på något sätt korsas framtill över byst för att det ska bli stadig och inte vanlig ryggsäck som axelbanden känns som dem kan kasa ner över axlen. Har fått för mig att det kommer kännas som om jag ska tappa henne.

Någon som vill hjälpa. :roll: :D
Användarens profilbild
Av Helen
Du har en Hoppe ser jag. Ta fram häftet du fick till. Där finns ett jättebra sätt att få upp barnet på ryggen.
Du lägger barnet på sjalens mitt. Samlar ihop så du har barnet i ett stadigt grepp. Stöd nacken lite om det behövs när du "svingar" upp barn och sjal på ryggen över ena axeln.
Håll i armarna och i sjalen. Flytta över din vänstra arm, om du skickade upp barnet på höger axel, till v-sida och håll i armen och sjalen samtidigt så har du bra koll
Kontrollera så att sjalen ligger bra om rumpan. Knyt som en ryggsäck. KOntrollera rumpa och att knytningen blev ok.
Gör sedan avslutningen med den tibetanska varianten om du önskar eller Lins variant utan knut om du hellre vill ha det.

Gick det att hänga med?
Titta annars i häftet. Det är kanonbra
Användarens profilbild
Av ipink
TACK!! Jag hade helt glömt bort det där häftet.

Nu har det övats en gång med min sons stora nalle *skrattar* Den var ju ganska lätt och flög rundor, men jag fick lite insyn i hur jag ska göra och känslan för det. Det blir lite mer övning på den där nallen eller nån docka innan jag vågar mig på att få upp henne på ryggen.
Användarens profilbild
Av ipink
Lin skrev:Jag tycker det är lättast att börja med tibetansk ryggsäck, den tyckte jag var lättast att lära sig och gick snabbast att knyta. Sen när vi blev mer vana lärde vi oss x-omslut på ryggen också, men Elsa föredrar fortfarande tibetanen... Hon gillar att se över axeln! :D
Då kanske jag ska på och lära mig tibetanen istället. Jag såg en jättefin beskrivning med bilder. Var det du möjligen som visade den. ;-)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?