Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej!
jag är helt ny inom detta och vill gärna få det att funka...!
jag har både korta och långa sjalar. Var i Afrika i höstas och köpte på mig många pga att jag ville gärna bära mitt nästa barn i sjal.
vet ej längden på dem.
jag har endast testat de korta och de har väl gått sådär.
han ligger då i vagga tror jag att det heter.
men hur ska jag knyta de långa. min lillkille är bara 3 v.
vilka olika ställningar ska han sitta/ligga i och vad heter de samt de olika sätten att knyta på
jag bor i Kungsbacka. finns det ingen som kan visa mig?
Prisman skrev:Hej!
jag är helt ny inom detta och vill gärna få det att funka...!
jag har både korta och långa sjalar. Var i Afrika i höstas och köpte på mig många pga att jag ville gärna bära mitt nästa barn i sjal.
vet ej längden på dem.
jag har endast testat de korta och de har väl gått sådär.
han ligger då i vagga tror jag att det heter.
men hur ska jag knyta de långa. min lillkille är bara 3 v.
vilka olika ställningar ska han sitta/ligga i och vad heter de samt de olika sätten att knyta på
jag bor i Kungsbacka. finns det ingen som kan visa mig?
Hoppas du hittar nån som kan hjälpa dig! Kanske kan knytbilderna här på SB ge dig lite hjälp sålänge.
Användarens profilbild
Av trollmamma
Jag kan förstå din fustration !!!

Det finns massor med bra knyt instruktioner som man kan träna på hemma det är klart bra med en som kan som visar men jag kör alltid samma med nybörjare

Den lättaste knytningen
Dubbeltkryss!!!

http://www.sjalar.nu/texter/knyt-dubbelkryss.htm

Det är en super bra knytning när man börjar den är enkelst att ha i o ur barnet o det är super lätt att knyta den med barnet nånn annanstans !!!

Det är en bra knytning att börja med
Bild Här är Tor ca6 månader

Lycka till !!! o fråga massor här finns det många kloka som svarar på frågor!!!
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
hej! det finns säkert någon snäll sjalare i din närhet, lägg ut en fråga under sjalträffar!

annars som andra redan tipsat finns det ju instruktioner på sjalbarns förstasida http://www.sjalbarn.se/knyta.php. det mysigaste att bära en så liten är ju med en trikåsjal (en elastisk) vet ej om du har någon sådan, men isåfall så är dubbeltomslutetX bäst. annars tycker jag att omslutetX är skönast och mest avlastande, om du knuter med"vanlig" långsjal!.

lycka till!
Av Prisman
hur lång måste sjalen vara för att knyta omslutsx samt dubbelkryss?
Användarens profilbild
Av trollmamma
Prisman skrev:hur lång måste sjalen vara för att knyta omslutsx samt dubbelkryss?
Jag är rätt stor o jag kan klara mig med en Hoppe 4,6 a men dom är ju långa ... med Didy är det en 5,2 a som gäller !!!
Användarens profilbild
Av Sarai
Prisman skrev:hur lång måste sjalen vara för att knyta omslutsx samt dubbelkryss?
Det beror lite på hur stor/lång du är, men ca 4,5 m för omslutx och knappt 4 m för dubbelt kryss.

Det är lite sommarstiltje på bärsjalsträffarna i Göteborg just nu eftersom många är bortresta, men det kommer definitivt att bli åtminstone en träff i början av augusti. Vill du komma då så hjälper vi gärna till med att klura ut hur du kan använda dina sjalar. Titta under rubriken bärsjalsträffar.

Jag vet inte på rak arm någon som bor i Kungsbacka, men det är inte omöjligt att det finns någon som kan hjälpa dig där också.
Användarens profilbild
Av Sarai
Hur har det gått?

Vi kommer att ha en sjalträff 4 eller 5 augusti. Du får gärna komma då!
Användarens profilbild
Av Sarai
Förresten, jag hittade ett tips om en tabell på längden som krävs för olika knytningar.
Härär den.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?