Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Kristinah
HAr jag ett barn som inte vill bäras i sjal? Eller är det en vanesak för både mig och henne?
Jag har en Hug-a-Bub som ska vara så enkel och bra att bära i men jag får inte till det.
Hon bara skriker och vi blir tillsist alldeles svettiga både hon och jag.
:(
Jag vill ju så gärna att det ska funka men hon kanske inte vill bäras i sjal.Ska kanske fortsätta med Baby-björnen tills hon är stor nog för en vävd sjal som är svalare.

Hjälp!!!!!!
Användarens profilbild
Av April
Vad tråkigt :( ... Jag har tyvärr inte erfarenhet av att bära ett så litet
barn i sjal... men någon annan kanske kan komma med tips och
idéer till dig om hur du ska göra. Hoppas att det löser sig för er, för det är ju väldigt mysigt!

Kram
Användarens profilbild
Av Suskiv
Vävd sjal är nog varmare än hug-a-buben. För just hug-a-buben äre sval. Den ä ju gjord för australensisk värme.
Användarens profilbild
Av Helena
Kristinah skrev:HAr jag ett barn som inte vill bäras i sjal? Eller är det en vanesak för både mig och henne?
Jag har en Hug-a-Bub som ska vara så enkel och bra att bära i men jag får inte till det.
Hon bara skriker och vi blir tillsist alldeles svettiga både hon och jag.
:(
Jag vill ju så gärna att det ska funka men hon kanske inte vill bäras i sjal.Ska kanske fortsätta med Baby-björnen tills hon är stor nog för en vävd sjal som är svalare.

Hjälp!!!!!!
Hej!
Hur gammal är hon? Om hon är rätt nyfödd så är du säkert bara så svettig pga det. Då man precis fått barn går man ju omkring och svettas hela tiden, det blir säkert bättre.
Jag tror det är en vanesak med sjal som du skriver. Jag brukade stoppa in Miles i sjalen när han var jätte trött och då somnade han, till slut blev det som hans sovplats och han ville bara sova där dagtid. Men han gillade inte sjalen när han var vaken i början.
Vilken knytning är det du gör förresten? Gillar hon att sitta i babybjörnen?
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Var bor du? Kanske finns någon sjalare i närheten som kan träffa dig och hjälpa till med knytningen. Kan det vara så att hon blir ledsen för att du är lite rädd och spänd när du håller på.
Av Kristinah
Oj va mycket svar jag fick och många frågor...

OK jag ska inte ge upp...men det känns ju klart enklare med sele än sjal.
Hon är 2 månader ganska precis och gillar ibland att sitta i babyBjörnen.
Jag är ju inte nån snajdare på att knyta men jag gör den knytning som Hug-A-Bub rekommenderar, 2 omslut X tror jag att den heter.
Jag tvingade (det kändes så) ner henne i sjalen idag när jag skulle snabbt ner till affären.
Protester protester, det låter som hon tycker att det är obekvämt, men när vi väl kommit ut och gått en bit somnade hon in och det gick bra.
Jag hade nog knytit lite löst eller nåt för jag fick lite ont i ryggen.

Jag skulle HEMSKT gärna träffa nån med mer vana och kanske lite olika sjalar för att prova...
Har en kompis som gärna hänger med, hon har en bära-barnsjal som hon aldrig får riktig ordning på.
Användarens profilbild
Av Anso
Hej!
Inte ge upp ännu, hon flyttar väl inte hemifrån än på 18 år, ni har tid att öva massor!
Min tjej var väl inte heller stormförtjust någon längre tid heller när hon var 2 månader. Jag tycker att det blir lättare nu ju stadigare hon blir i kroppen att hålla henne nöjd när hon ska i/ur sjalen. Lite värre dock om hon måste upp ur sjalen (x-omslut) om hon sover - hualigen, då blir hon arg.
Hon är 3½ månad nu och kan mycket väl ge sig till att skrika några minuter (precis som i vagnen) i sjalen när vi går ute och sedan så somnar hon och sover gott. Folk undrar väl om jag har kidnappat ett barn och gömt under jackan!!
Prova att använda sjalen korta stunder inomhus är väl mitt tips, stå framför spegel och lek/prata osv.
Som det hette när jag höll på med hästar:
"Allt som äter går att dressera" Om man nu kan säga dressera om barn.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?