Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av blobban
Att knyta sjalen var ju lätt efter ett tag, men hur gör vi för att Nona ska vilja följa med i densamma?

Vi har provat med "mage mot mage" och "vagga", vi har provat med en klädd Nona och en avklädd Nona, vi har provat efter mat, vid sömninghet och vid vakentid - nada funkar.

Tips? Råd? Det känns lite hopplöst... och vi ville ju faktiskt slippa vagnen...
Av Annamamman
Vet ju inte så mycket om vem Nona är (ålder och så) men jag vet att man tidigare tipsat om att gå en sväng direkt barnet kommit i sjalen, gärna en runda ute så det finns lite att titta på om bebisen är så stor eller iallafall att det gungar bekant och rytmiskt.

Lycka till med sjalandet, hoppas ni får till det!
Användarens profilbild
Av aneeha
Är inte tösen alldeles nyfödd?? Jag skulle ge det ett par veckor och pröva igen. Vissa nyfödisar verkar inte gilla sjal förrän de blir lite större.
Av blobban
Jo, Nona är bara 13 dagar gammal, så visst finns det tid kvar att "vinka på"... Vi är väl kanske liiite för ivriga att få detta att fungera. Det är tungt att bära henne i babyskyddet och klurigt att bära henne i famnen.

Vi ska lugna oss. Promise. :wink:
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
grattis får man väl börja med att säga! jag började bära min lilla när han var knappt 1månad, och hon HATADE det först! hon skrek och spännde mot på en gång! men efter ett antal knytningar och att man gick om kring och "guppade" började hon tycka om det. så jag tror det handlar mycket om att de måste få vänja sig! och hon tyckte aldrig om at ligga i vagga, utan jag knöt bara omslutet X. lycka till!
Användarens profilbild
Av LillaG
Precis som föregående talare så... Grattis!! :D

Har ni testat både i vagga & i grodposition?
Och så rör på er... ta en prommenad när hon har blivit uppknuten, med lite studs kan den vildaste bebis bli lugn. :lol:

Lycka till!!
Ni börjar ju i tid... själv började jag med sjal när I var 4 mån & först nu känner jag att han faktiskt ÄR ett sjalbarn.
Användarens profilbild
Av jullan
Hallå! Kul att se dig här Manna!! :wink: (och grattis om jag inte sagt det innan) Ge det lite tid, det kommer att funka, det är jag säker på. Judith har haft sina perioder, hon med. När hon var liten liten ville hon inte (och vill fortfarande inte) sitta fast med armar o huvud. Så hon fick paniiiik ibland om huvudet var innanför sjalen eller så.

Ja... Vad ska man ge för råd... Vad bär ni henne i förresten? Elastisk sjal eller en vävd eller...
Av blobban
Vi stretar på, och Nona, den käääära lilla människan :loving: , är lika envist motvalls. :lol: Jag är ganska slut i kroppen efter graviditet och förlossning, men ska försöka få lite mer "studs" i stegen. :wink:

Hej jullan! Vi bär (nåja... :? ) i en Sino. Det påstods vara ett bra val när det gäller att erbjuda en färsking lite schysst komfort, men... vi har fått lite småkalla fötter och därför införskaffat en vagn :siishah: så att vi säkert kommer utanför dörren varje dag.

Bra sak det där med "fastpaniken". Kanske Nona har fått en släng av det oxå. Hon är rätt så "fäktig" av sig.
Användarens profilbild
Av sagogrynet
Elsa har suttit i sjal från dag ett och hon älskar det när det är på hennes villkor! Dvs. huvudet får inte vara "fastlåst" utan hon måste kunna röra det. I perioder ville hon alltid ha armarna utanför, då fick hon ha det. Hon vill bara, endast och alltid sitta upprätt, mage mot mage. Aldrig liggandes eller på snedden. Och sjalen måste röra sig! Man kan med andra ord inte stå still. Om man vill stå på ett och samma ställe så måste man röra sig upp och ner antingen gunga med knäna eller lyfta hälarna upp och ner - bra träning för vaderna! :lol:

Ge inte upp! När man får till det är sjalen det bästa som finns! :heart:
Lycka till! :D
Användarens profilbild
Av sagogrynet
Grattis förresten! och välkommen hit (om jag inte sagt det redan..)! :D
Användarens profilbild
Av jordbarn
Casper vill inte heller ha armarna och huvudet fastlåsta, och inte heller ska man stå stilla. Nej liv och rörelse hela tiden, helst med en massa människor runt omkring också! :)
Sicka envisa bebbar vi har!

Grattis bobblan till en liten Nona! :heart:
Av blobban
Idag funkade det! :vågen:

Jag tror att jag har kommit på grejen nu: smokingbältet ska vara mer spänt, medan korset ska vara lite mindre spänt och fötterna ska vara utanför medan huvudet gärna får stödjas av det uppdragna smokingbältet. Då verkar det vara Nona-optimalt. :wink:

Sjalen funkade i några minuter, sedan var det en rap på tvären som ställde till elände. Vi gör snart nya försök!
Användarens profilbild
Av Lycke
blobban skrev:Idag funkade det! :vågen:

Jag tror att jag har kommit på grejen nu: smokingbältet ska vara mer spänt, medan korset ska vara lite mindre spänt och fötterna ska vara utanför medan huvudet gärna får stödjas av det uppdragna smokingbältet. Då verkar det vara Nona-optimalt. :wink:

Sjalen funkade i några minuter, sedan var det en rap på tvären som ställde till elände. Vi gör snart nya försök!
Trägen vinner! :D
Användarens profilbild
Av sagogrynet
blobban skrev:Idag funkade det! :vågen:

:vågen:
Användarens profilbild
Av sonja
grattis!!
jag har en liten kille som är 13 dagar idag jag :-)

Han avskydde faktiskt sjalen först, det gick inte att ha honom upprätt över huvud taget så länge han var vaken. När han var sömnig och somnade så brydde han sig inte :-)

Nu gillar han allra mest att vara upprätt. :-)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?