Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av louisebo
Vilken knytning för vävd sjal brukar ni använda inomhus? Jag vill kunna bära min 10 månaders och samtidigt t.ex. diska. Han är mycket nyfiken och vill se hela tiden. Tidigare bar jag honom framåt i en trikåsjal men nu är han för tung. När han ska sova knyter jag dubbeltkryss men det funkar inte om vi ska hålla på hemma för då ser han inte vad jag gör. Nån som känner igen detta? Är det rygg som gäller eller finns det nån Buddha-knytning för vävd sjal? Eller ska jag köpa en Ergo?
Användarens profilbild
Av mammahappy
Jag tycker nog att det bästa är ryggbärning i de lägena du beskriver. Lite svårt att diska tex om man har en 10 mån fram på magen. Å försök att göra knytningen ganska så hög så att han kan se över dina axlar så ska du se att han tycker det är jätteskoj!
Av Skogstokig
jag bär inte så mycket hemma, men när jag gör det och vill ha något gjort samtidigt är det ryggknytning som gäller, alternativt ett höftkryss. jag tycker att barnet ser rätt bra även på ryggen, men om ditt barn verkligen vill se det du ser kanske höften funkar bättre. det finns knytinstruktioner för höftkryss på sjalbarns knytsida. någon ren framåtknytning som fungerar bra för både barn och bärare känner jag inte till. lycka till med nya knytningar :D

disktips: när jag diskar sätter jag ibland min 8 månaders på diskbänken och ger henne en bunke att plaska med så är hon med och kan roa sig själv :)
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
helt klart ryggknyt, tex omslutet. tyckte att alla hushållssysslor blev SÅÅÅ mycket enklare sen jag lärde mig knyta på ryggen!

Skogstokig, tack för tipset definitivt värt att testa!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?