Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Clifford
Jag var ute och sjalsurfade och... stötte på den här bilden.

Bild

Hur knyter man så? Hur ser det ut på den sidan som vi inte ser? :hmm:
Användarens profilbild
Av Snurrfian
För att gissa lite så har han nog vikt sjalen dubbelt och sedan dragit en ändan genom det "dubbla" och sen knutit, typ av kortsjalsknytning med långsjal... :lol: Okej mina förklaringar är kass... ;)
Användarens profilbild
Av Clifford
Nej, så tänkte jag också. Om man får till den där knytningen, så skulle den ju kunna vara riktigt bekväm. Hittade någon form av knytanvisning på didymos hemsida, men den ville inte öppna sig för mig. 8) Jag får helt enkelt testa imorrn om sjalbarnet är med på noterna. :roll:
Användarens profilbild
Av Snurrfian
Det blir nog stadigare än en vanlig kortsjal, men det är ju fortfarande bara på en axel... Men som sagt det skall provas när sjalbarnet är vaken! ;)
Användarens profilbild
Av ernamalin
:love: jag gillar den sjalen!!!
Å knytningen ser ju helt ok ut den med, ni verkar ha klurat ut hur man gör så det lägger jag mig inte i :lol:
Användarens profilbild
Av Alven
den ser skön ut, måste prova i morgon! Den verkar lättare att få till än alla andra höftvarianter med långsjal som jag har misslyckats med... :roll: :oops:
Användarens profilbild
Av mammahappy
Den ska jag nog oxå försöka testa i morgon!
Användarens profilbild
Av Clifford
Nu har vi fotat lite. Motljus och svart ellips på en kokhet balkong var kanske inte det smartaste vi gjort, men jag kan skvallra om att knytningen var skön, om än med mycket tyg på ryggen. Man viker den dubbel, trär igenom den ena änden i öglan, proppar ner ett sjalbarn och knyter under rumpan. Jag knöt den andra gången med ett kors under rumpan, dvs tyget från öglan och tyget bakifrån går över barnets ben på utsidan av benet, korsas under rumpan och löper vidare under barnets ben. Jag hade en 4,2:a och för mig räckte tyget att dra ett varv om midjan också. Avlastande, skönt och stekhett, men förmodligen ganska smidigt när man lärt sig knytningen ordentligt. :)

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarens profilbild
Av sacha42
vad fina ni är Pernilla :D
kul knytning!
Användarens profilbild
Av schmut
Pernilla J skrev:Nu har vi fotat lite. Motljus och svart ellips på en kokhet balkong var kanske inte det smartaste vi gjort, men jag kan skvallra om att knytningen var skön, om än med mycket tyg på ryggen. Man viker den dubbel, trär igenom den ena änden i öglan, proppar ner ett sjalbarn och knyter under rumpan. Jag knöt den andra gången med ett kors under rumpan, dvs tyget från öglan och tyget bakifrån går över barnets ben på utsidan av benet, korsas under rumpan och löper vidare under barnets ben. Jag hade en 4,2:a och för mig räckte tyget att dra ett varv om midjan också. Avlastande, skönt och stekhett, men förmodligen ganska smidigt när man lärt sig knytningen ordentligt. :)

Bild

Bild

Bild

Bild
jag måste nog vara forumets dummaste medlem för jag fattar noll. jag hängde med tills det kanske såg ut som en strypsnara, men sedan?

någon borde göra boken sjalar för dummies.
Användarens profilbild
Av mammahappy
Å det ser ju jättebra ut!
Jag har inte gett mig på att testa den där knytningen än.
Användarens profilbild
Av Måsen
Pernilla, du ska få visa knytningen imorgon i parken, jag hängde inte ens med till strypsnara... :roll:
Användarens profilbild
Av Clifford
Jag fick sambon att fotografera steg för steg hur jag gör, om ni vill se. :D Det var mycket smidigare om man har en kortare sjal och inte viker den mitt på, som jag gjorde först. Det gör ingen att den del av sjalen man ska trä in genom den ögla som blir, är längre än den andra som löper direkt under barnet. Äsch... Så fort kameran är ledig så får jag väl ta och visa :roll:
Användarens profilbild
Av Elina
Nu har jag oxå testat denna knytning, var inte så svårt att få till.

Betydligt skönare än en ringsjal 8)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?