Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Cayenne
japp. De senaste dagarna har jag börjat få ont i axlarna när jag har burit lillan i sjal på magen. (hoppiz) Det är ovanpå axlarna och bak vid skuldrorna det gör ont. Någon mer som har det så?

JAg har svaga punkter just där, men vill inte sluta bära henne fram än. Hon är inte ens 6 månader. Hon väger 7½ kg.

Det onda kommer i regel dagen efter. Bär jag henne på ryggen känner jag inget alls.
Användarens profilbild
Av Tiz
Hmm, breder du ut tyget ordentligt över axlarna och över ryggen?? Jag har svaga axlar men jag kan bära Ville i flera timmar i Hoppizen utan att känna något. Han väger 10,5 kg. Gör du ett ordentligt Chacka-chacka-griff så att det blir stadigt runt din midja? Det gäller att få mycket av tyngden på höfterna. Ett annat tips är ju att knyta omslutet och ha knuten fram, det avlastar bättre än om man knyter knuten på ryggen.
Användarens profilbild
Av Anso
Hej,
Lillan växer som sagt och när Hanna var lika gammal så märkte jag att jag höll ut armarna lite ifrån kroppen för att jag inte skulle gå och slå dem i henns fötter hela tiden.
Prova att ibland lägga händerna på ryggen och vila dem så eller "sätt tummarna under hängselremmarna som gamla gubbar gör" dvs sätt dem innan för sjalens "axelremmar".

Testa och se om det hjälper. :wink:
Användarens profilbild
Av Cayenne
hm.......

JAg gör chacka chacka, men kanske slarvar jag ibland..... JAg har nog oftast armarna runt henne. Det kanske inte är det bästa...... hm... får fundera lite på det. När hon är på ryggen har jag oftast händerna i "hängslena" Breder ut tyget, det gör jag, och även flyttar på det emellanåt för att ändra belastningen.

KANSKE är det så att jag slarvar endel vissa gånger när jag knyter. JAg vill det ska gå fort. JAg är nog mer noggrann när jag bär på ryggen eftersom jag inte är riktigt lika van vid det.

Knuten fram har jag alltid.

TAck för synpunkterna. JAg ska tänka på dessa saker.

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?