Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vi knyter oftast omslutet kryss med Mam Econ för att det är lättare att få knytningen tight när han sitter i sjalen när man knyter. Men nu har jag sett att i knytinstruktionerna för trikåsjalar visar man dubbelt omslutet kryss. Är det dumt att knyta ett omslutet kryss i trikåsjal, blir det inte tillräckligt stöd för barnet? Mam Econ är väl något stadigare än andra trikåsjalar iofs men Samuel är ju rätt tung (10 kg). Hur gör ni andra; dubbelt omslutet kryss eller omslutet kryss?!
Användarens profilbild
Av Måsen
Jag tycker att båda knytningarna ger samma stöd. Skillnaden är väl egentligen att den ena är lättare att göra med barn i, och den andra utan barn.
Användarens profilbild
Av Samuels mamma
Tack ska ni ha för svaren :D Får ibland akuta jag-litar-inte-på-mitt-eget-omdöme-besvär när det gäller sjalandet... Är ju inte så van än. Fortsätter med omslutet kryss, jag tycker det är mycket lättare att få till bra eftersom man knyter medan barnet är i. Får aldrig till det dubbla omslutna för att jag inte vet hur mycket plats Samuel kommer att ta i sjalen och så blir det antingen för löst eller för hårt. Tycker det är väldigt knepigt att få upp smokingbandet över honom också när jag har satt honom i krysset, det dras ju liksom åt när hans tyngd är i krysset :hmm:
Användarens profilbild
Av melon
Samuels mamma skrev:Tack ska ni ha för svaren :D Får ibland akuta jag-litar-inte-på-mitt-eget-omdöme-besvär när det gäller sjalandet... Är ju inte så van än. Fortsätter med omslutet kryss, jag tycker det är mycket lättare att få till bra eftersom man knyter medan barnet är i. Får aldrig till det dubbla omslutna för att jag inte vet hur mycket plats Samuel kommer att ta i sjalen och så blir det antingen för löst eller för hårt. Tycker det är väldigt knepigt att få upp smokingbandet över honom också när jag har satt honom i krysset, det dras ju liksom åt när hans tyngd är i krysset :hmm:
Det tar några gånger innan man känner hur hårt man ska knyta dubbelt omslutet. Dessutom är det lite lite svårare med en Mam eco eftersom de är lite mindre stretchiga än andra trikåsjalar och därför inte lika förlåtande. Om du ger knytningen några chanser så kan du säkert den också :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?