Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Måsen
Jag är idag nybliven lycklig ägare till en Ringo. Har hunnit prova lite med min dotter som är sex månader, nu sover hon så jag får väl ha lite tålamod tills jag får prova igen.
Jag tyckte att det var svårt att få nedre kanten ända in i knävecket som det står i instruktionerna, jag fick en känsla av att hon lätt skulle glida ur. Hon är just nu inne i en väldigt fysiskt aktiv period då hon spänner hela kroppen och slingrar sig och framför allt sträcker sig efter ALLT.
Hur ska jag göra för att hon ska sitta säkert, något knep någon?
Jag vill ju kunna bära henne även på ryggen, men det törs jag inte om jag tror att jag ska tappa henne.
Användarens profilbild
Av Mia
Dra åt sjalen rejält i underkant. Salen ska vara i knävecken. Det ska vara som en liten påse för rumpan så att den sjunker ner lägre än knäna. Då trillar hon inte ur! Och överkroppen tight mot din, armarna innanför och sjalen ända upp till nacken är mysigare tycker jag och mina barn, särskilt på ryggen. Men sätt henne inte på ryggen om du är osäker. Vänj henne vid mage och höft först! Och slingrar hon och inte vill så tvinga inte, bär när hon vill om du inte måste.
Användarens profilbild
Av April
Här kommer mina tips:

1. Titta så att inte ringarna är för långt nere (nere på bröstet). Då blir det ingen skön belastning för bäraren, samt en för liten ficka för barnet att sitta i. Ringen ska ligga precis nedanför axeln, vid nyckelbenet.

2. Sjalen ska gå från knäveck till knäveck på barnet. Se till att tyget ligger från barnets knäveck och upp på ryggen.

3. Barnets rumpa ska vara i höjd med ditt höftben. Sätter du barnet för lågt, blir det tungt att bära.

4. Se till att den övre kanten (den vid barnets rygg) är spänt tillräckligt. Sitter den för löst, så hamnar barnet för långt från dig och det blir tungt. Barnet ska vara nära dig, då blir det bäst :-)

5. Bre ut tyget på axeln. Är tyget för smalt, blir avlastningsytan mindre och det blir tungt att bära.

Hoppas att det blir bra för dig!
Kram
Användarens profilbild
Av Måsen
Tack för tips!
Nu har jag hunnit prova lite mer och har fått lite bättre kläm på det där med att bre ut tyget under rumpan till en liten påse. Nu övar vi på det här ett tag och sen får vi väl se om det blir något ryggbärande med denna eller om vi skaffar oss en vävd långsjal också...

If you’ve been diving deep into Helldivers 2[…]

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?