Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helena
Vilka alternativ finns det för att få det tight i övre kanten? Jag läste att man kunde sno ändarna några varv, men då kan man ju inte bre ut tyget om man har snott det.
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Jag har också problem med att överkanten glider och blir slapp när jag knyter. Ibland blir det bra ibland inte men har inte lyckats komma på vad jag gör olika.
Användarens profilbild
Av Helena
Hej Pia!
Korsar du över bröstet eller inte?
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Gjorde det först för jag tyckte det verkade skönare och mer avlastande men så testade jag att inte korsa för ett tag sen och jag tycker faktiskt att det var skönare. Och när jag tänker efter så är det nog lite lättare att hålla i kanten då också. Gillar inte att tyget kommer så nära halsen när man korsar.
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Approå filmen om hur man gör på :
http://www.babyidea.fi/storchenwiege/selkareppu.html
(klicka på filmkameran om ni inte redan sett)
så verkar ju hon inte ha det minsta problem med kanterna hon bara virar sjalen utan att pilla särskilt med dem. Hmmm undrar hur man lyckas.... Försökte igår med att samla kanterna tillsammans innan jag svingade upp henne på ryggen men det blev så att det tryckte på axlarna istället eftersom båda kanter låg på samma punkt på axeln. Tusan!
Användarens profilbild
Av Kristina
Jag brukar knyta en enkelknut över bröstet, men det har egentligen inte med saken att göra...
Nåväl, när jag humpat upp Alma på ryggen så håller jag fast ändarna med fötterna och viker till sjalen över axlarna, sådär att man drar ut den helt ner på armen och sen viker upp den så tyget ligger dubbelt med båda kanterna närmast halsen (fattar nån?). När man har det så är det rätt lätt att dra åt den övre kanten sen eftersom den ligger underst på axlarna.
Svammel svammel, svårt att beskriva bra, ser ni ut som frågetecken när ni läst klart får ni hojta till så ska jag försöka ta kort på hur jag gör.
Användarens profilbild
Av Suskiv
Kristina skrev:Jag brukar knyta en enkelknut över bröstet, men det har egentligen inte med saken att göra...
Nåväl, när jag humpat upp Alma på ryggen så håller jag fast ändarna med fötterna och viker till sjalen över axlarna, sådär att man drar ut den helt ner på armen och sen viker upp den så tyget ligger dubbelt med båda kanterna närmast halsen (fattar nån?). När man har det så är det rätt lätt att dra åt den övre kanten sen eftersom den ligger underst på axlarna.
Svammel svammel, svårt att beskriva bra, ser ni ut som frågetecken när ni läst klart får ni hojta till så ska jag försöka ta kort på hur jag gör.
Förstår hu rdu menar. Jag gör samma sak, fast efter att jag knytit klart.
Användarens profilbild
Av Helena
Kristina skrev:Jag brukar knyta en enkelknut över bröstet, men det har egentligen inte med saken att göra...
Om du har tid får du gärna ta en bild eller göra en liten bildserie på hur man knyter ryggsäck. Jag tycker inte riktigt att det finns så mycket bra instruktioner på hur man knyter ryggsäck.
Användarens profilbild
Av Kristina
Ok, ska försöka fixa ikväll eller imorgon så får ni se. :)
Användarens profilbild
Av Anso
Tjusigt!
Min man blev imponerad och sa:
"Det ser lätt ut på bild......."

/Ann-Sofi
Användarens profilbild
Av April
Jättefint! Bra och tydliga bilder!!! Jag har ju fortfarande
ingen långsjal och nu blir jag ju ännu mer sugen på att
köpa en :wink:

Kram
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Är ingen hejare på att knyta ryggsäck och min dotters tålamod brukar vara rätt kort ibland (=ganska ofta :wink: ) så när jag faktiskt knyter ryggsäck (korta stunder hemma bara) så kör jag simplast möjliga, vilket innnebär att jag varken sprider ut sjalen eller snurrar den, jag bara ser till att knyta fast så fort som möjligt!
Brukar försöka få ett bra tag i övre och undre kanten på sjalen (vad som händer däremellan bryr jag mig mindre om :D ) och då brukar det bli rätt ok faktiskt!
Användarens profilbild
Av Helena
Tack Kristina för de fina bilderna!
Användarens profilbild
Av Alven
Det ser ju jättelätt ut! :)

Skickar länken till en kompis som är nyfiken på ryggknytningar, hoppas det är OK... :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?