Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av naimiez
Knyt runt midjan och sätt i barnet. Släng banden över axlarna och korsa dem. Dra fram mellan banets ben och arm. korsa och korsa igen.....dvs ett helt varv skall du snurra banden och gå tillbaka bakåt med samma bandmellan barnets ben och din höft....knny eller gå fram igen och knyt.
Användarens profilbild
Av ClaraochMeja
Knyt runt midjan och sätt i barnet. Släng banden över axlarna och korsa dem. Dra fram mellan banets ben och arm. korsa och korsa igen.....dvs ett helt varv skall du snurra banden och gå tillbaka bakåt med samma bandmellan barnets ben och din höft....knny eller gå fram igen och knyt.
:oops: :hmm:
Användarens profilbild
Av Maerion
Hrm, hur kan man förklara på annat sätt då? Stolpar upp det så kanske det känns lättare?

:arrow: För axelbanden över dina axlar.
:arrow: Korsa axelbanden på din rygg.
:arrow: För nu axelbanden fram, under dina armar, mitt på barnet.
:arrow: Korsa banden två gånger mitt på barnets rygg (snura dem alltså)
:arrow: För axelbanden under barnets ben
:arrow: Vira dem runt midjan och knyt i rygg (eller om det räcker på magen).
Användarens profilbild
Av ClaraochMeja
Tack! Nu tror jag att jag fattar :D :urule:
Det funkar med bebisen, men med 2åringen räcker inte axelbanden till*mendetärväljagsomärförfet :oops: *
Twista man på samma vis vid ryggbärande av 2åringen..? Har för mig att jag läst om twist under rumpan på något vis...?
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Jag brukar nog göra twisten, och sedan dra fram (jag bär med MT på ryggen, uteslutande.) banden igen under barnets ben. Då kommer iofs inte twisten lika högt upp på barnets rygg riktigt, men det är bättre än att bara korsa.
Användarens profilbild
Av krause
Kaffemoster skrev:Jag brukar nog göra twisten, och sedan dra fram (jag bär med MT på ryggen, uteslutande.) banden igen under barnets ben. Då kommer iofs inte twisten lika högt upp på barnets rygg riktigt, men det är bättre än att bara korsa.
En fråga till:

Varför gör man twisten? Varför är det bättre att bara korsa?
Tryker twisten inte på barnen och ger obehag?
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
krause skrev:
Kaffemoster skrev:Jag brukar nog göra twisten, och sedan dra fram (jag bär med MT på ryggen, uteslutande.) banden igen under barnets ben. Då kommer iofs inte twisten lika högt upp på barnets rygg riktigt, men det är bättre än att bara korsa.
En fråga till:

Varför gör man twisten? Varför är det bättre att bara korsa?
Tryker twisten inte på barnen och ger obehag?
Trycker - ja. Men förhoppningsvis inte obehagligt. (Karin har i alla fall inte protesterat). Men själva grejen med twisten är att trycka barnet närmare sin egen kropp, så att det alltså blir mindre tungt att bära.
Användarens profilbild
Av emmahawk
och en till bonus är att banden nästan inte sackar heller eftersom twisten låser banden "på kortare sträcka" (ok, helotydligt uttryckt, men man kanske fattar :roll: ) Och det är inte alls din kropp det är fel på, twisten är ett ganska nytt fenomen och flera av mei-taierna har helt enkelt inte tillräckligt långa band för det. Däremot går det ju åt mindre band när du knyter på ryggen och har banden som ryggsäck, alltså inte korsar dem i fram. Så misströsta inte, bär utan twist en stund på magen ocg twista sen när du bär mer på ryggen. Eller sälj och köp en med längre band. Eller behåll och köp en till med längre band...:twisted: :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?