Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helena
Jag försöker göra höft-x och det går väl bra, tycker att det är lite svårt att sätta i barnet i krysset på höften, man måste liksom tänka.
Men sen undrar jag om ni tycker att det är en osäker knytning, ifall barnet inte vill ha händerna innanför, måste man då gå omkring och hålla i barnet. Jag försöker att knyta hårt och att dra upp tyget så högt som möjligt, men det känns ändå lite ostadigt. När man har en ringsjal eller en bärabarnsjal blir det ju som en påse där barnet sitter i, men här är det ju ett kors som kan glida isär tycker jag.
Användarens profilbild
Av Mariadraken
Jag kan hålla med lite om det där med att tänka efter när jag sätter i Ida men hon sitter jättebra i höft-x. Ringsjalen halkar hon liksom ur men här sitter hon bekvämt och jag behöver inte hålla i henne trots att hon är sprallig.
Det har faktiskt blivit så att jag har lagt undan ringsjalen tillfälligt just för att hon sitter stadigare såhär.
/Maria
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Att sätta i barnet i krysset tycker jag inte är så krångligt (förrutom när jag försöker göra det omslutet :? då gäller det att tänka till inanför vilken sjalbit min skruttas fötter ska vara och inte vara :wink: ) Det är ju på samma sätt som bas-x, eller ja, vilken x-knytning som helst, eller?

Visst finns risken,precis som med dubbel-x eller bas-x, att barnet kan trycka/kasta sig bakåt och krysset då glida isär, men jag tycker nog ändå att den känns rätt säker,åtminstone för lite äldre barn och framförallt om jag bär ute med ytterkläder på både mig och dottern. Hon har en förmåga att liksom sakta kasa ur ringsjalen när hon har bärvernylonoverallen på :?

Vill jag att höft-x ska kännas riktigt säkert så ser jag till att få knuten på andra höften istället för under hennes rumpa så att jag kan dra upp midjebältet upp över hennes rygg en bit (har en ca4,3m sjal så jag drar den två varv runt min midja)
Användarens profilbild
Av Helena
Hej!
Det funkar bättre med höft-x nu, jag tror att jag satte i benen fel i krysset tidigare. Det är en rätt mysig knytning när Miles är lite trött också tycker jag, har jag honom på magen ser jag ju ingenting, men på höften går det ju bra.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?