Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ÄlskarDante
Kan det va så att jag knyter för hårt. :oops:
Har provat sätta min son i vår nya Moby Wrap 2 ggr nu idag men han blir jätteledsen kan det va så att jag knyter för hårt el e det så att han helt enkelt inte tycker om att "åka" sjal????
någon som har nått bra tips på hur jag ska få honom att trivas??? vill ju så gärna att det ska fungera :cry:
Användarens profilbild
Av Mia
Nja.. det är inte så lätt att knyta för hårt med en trikåsjal... Får du hans huvud i rätt höjd, så att du når ner att pussa pannan men inte slår i hakan? Det ska ju vara tight...
Kanske han tycker att det blivit för varmt och inte varit på rätt humör? Testa när han har ätit och är mätt och dåsig så kan du bära honom till söms. De första gångerna är det inte så lätt, som vuxen tråcklar man ju också lite mer än nödvändigt :wink: men när ni vänjer er båda två så tror jag att han kommer att tycka att det är mysigt. Alla barn gillar ju att vara nära mamma, däremot trivs inte alla barn med att ligga ner i sjalar... Men tvinga inte om han är ledsen utan gör det när han är nöjd så han upplever det som positivt och mysigt de första gångerna.
Lycka till!
Jag älskar mina trikåsjalar och jag bär min lille kolikbebis jämt känns det som... :wink: :)
Användarens profilbild
Av April
Har du testat igen? Hur gick det?

Kram
Användarens profilbild
Av mallinpallin
Säger som ovan, det är svårt att få det för hårt med trikåsjal.
Men han är så liten ännu.
Min kille har först den sista veckan börjat gå med på att sitta i sjalen när han är pigg.
Jag fick bara ha honom där om han var trött och somnade inom några minuter.
Det krävdes promenad och "gung" för att han skulle somna.
Därför har jag inte haft sjal inomhus så mycket utan mest när jag ska någonstans...

Bara försök igen och vill han inte så får man försöka senare. :?
Användarens profilbild
Av ÄlskarDante
:D Det funkar!!!!!

Jag försökte igen lät honom äta precis innan med sjalen färdig knuten drog den bara åt sidan....fick sen hjälp av min sambo att sätt i Dante så att det inte skulle ta så lång tid o bli krångligt...vår son e väldigt otålig.
Först satt han vaken en stund o bara mös...sen gick vi ut o gick en runda o då somnade han gott...vaknade till ett par ggr o blev lite ledsen men då fick han nappen o somnade om.

Här e en blid på första knytningen inte den bästa kom gärna med tips o råd...visst ska han sitta lite högre? Har problem med att han efter att ha suttit en liten stund så sjunker han liksom.....
http://www.familjeliv.se/krypin/alskard ... 7fk7yw.jpg
Användarens profilbild
Av naimiez
Oj :-D Blev alldelse varm i hjärtat när jag såg bilden! Ster jättemysigt ut :-)

Har inte själv knytit med trikå, ser det bra ut?....ni som använt trikåsjalar.....
Användarens profilbild
Av tinaw
Mysigt! Ja, kanske lite högre vore bra, Rumpan i navelhöjd eller högre brukar man säga. Jag brukar dra åt sjalen hårdare innan jag sätter i bäsing, med barnet i är det svårare att dra åt. Som du märkte har trikåsjalar en tendens att sträcka ut sig efter en stund, därför får det gärna vara lite väl tajt i början. Men det ser fint ut!
Användarens profilbild
Av Mia
:D Härligt!
När bebben är så liten kan du också böja upp benen så att han liksom "sitter på huk" och stoppa in fötterna under "smokingbältet" också, liksom vika in en kant under... Och så måste du inte ha så mycket tyg ner över axlarna, "korva" upp det eller vik upp det så blir det inte så varmt men är det kallt och när bebben blir större är det gott att ha det så där.. och så lite tightare så att han inte sjunker ihop. De första minutrarna känns det somm att ha honom upp i hakan men han sjunker ner lagom efter ett par min i trikåsjal. Lycka till i fortsättningen, hoppas det blir fler bilder! :)
Användarens profilbild
Av mallinpallin
Vad mysigt :D
Skönt att ni är nöjda.
Sen är det bara att öva och efter ett tag vet man hur hårt man ska dra :)
Användarens profilbild
Av April
Vad roligt att höra :-D Perfekt!

Kram
Användarens profilbild
Av ÄlskarDante
:wink: Jihoooo!!!!! :wink:

Idag har vi varit ute en jätte promenad på nästa 3 timmar med ett stopp. DÅ jag plockad ur Dante ur sjalen för att amma honom. Han har varit hel nöjd mest hela tiden....mest sovit men ändå det e väl bevis på att han trivs o har det bra...helt avslappnad med andra ord. När han väl vaknar när man plockar ur honom verkar han så mycket gladare kanske inte beror på sjalen men det vill jag gärna tro i alla fall :D han verkar så nöjd på nått sätt.
Bästa köpet hittintills utan tvekan :lol:
Tack för alla tips o råd knytningarna blir snabbt bättre det va ju inte så svårt som jag trodde i morron tänkte jag prova på lite andra knytningar mest för skoj skull :roll:
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Åh Vad kul!! Mys på bara!
Användarens profilbild
Av Tabby
Vad roligt att ni lyckades och att bebben trivs :-)
Användarens profilbild
Av Mia
Kul att höra!!
Då blir det fler sjalar snart... :wink: :twisted: :lol:
Användarens profilbild
Av April
UNDERBART!!! :-)

Kram

If you’ve been diving deep into Helldivers 2[…]

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?