Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fiffi75
Haha Jag kan svinga Fanny upp på ryggen! har nu lyckats flera gånger med detta. Faktum är att jag tycker att knytningen blir bättre när jag gjort så särskilt ryggsäcken jämfört med när jag kört sofftricket.

Fanny är snart 8 månader så nu går det ju att sätta henne på tyget på golvet utan ryggstöd. Det känns lite som en förutsättning. Så kul att det går!
Användarens profilbild
Av Alven
Visst är det kul!

Jag tycker också att svinga är bättre än sofftricket, ungen kommer högre upp, och dessutom älskar David att bli svingad! Han gravar högt när jag svingar upp honom, jag höll på att skrämma slag på mina amningshjälparkompisar när jag visade igår (med en lånad storkis, min har inte kommit än)...
Användarens profilbild
Av Helena
Fanns det inte någon video man kunde kolla på på internet hur man gör? Vet någon? Jag kan inte svinga Miles, han springer iväg innan jag ens hunnit börja försöka, suck.
Användarens profilbild
Av Alven
Här!

http://www.babyidea.fi/storchenwiege/selkareppu.html

Den är visserligen på finska, men filmen kan man ju se ändå... klicka bara på filmapparaten! Jag knyter dock inte in Davids fötter som hon gör på filmen, men det är kanske en smaksak... och så spelar säkert sjalens längd in också.
Av Alexandra
Jag tycker oxå att det är lättare att svinga upp Tindra på ryggen, än med sofftricket. När man svingar tycker jag det är lättare att få henne där jag vill ha henne.
Tindra gillar oxå att bli svingad. Det går rätt bra med ryggknytningarna nu (skryter lite, jag med... :wink: ) Tindra brukar vara rätt sammarbetsvillig, tack och lov. Hon tycker om att sitta på ryggen i sjalen.
Vi har ännu inte blivit så säkra att jag skulle ställa mig mitt i Farsta centrum och svinga och knyta, men det går bättre och bättre!
Användarens profilbild
Av Helena
Alven skrev:Här!

Den är visserligen på finska, men filmen kan man ju se ändå... klicka bara på filmapparaten! Jag knyter dock inte in Davids fötter som hon gör på filmen, men det är kanske en smaksak... och så spelar säkert sjalens längd in också.
Tack, fast jag får nog ta och ladda ner något program först, jag kan inte se filmen. Ska ta och fråga min man.
Användarens profilbild
Av Alven
Aj då. Jag tittar på filmen i Windows Media Player, men det går säkert med nåt annat mediaprogram också...
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Alven skrev: jag höll på att skrämma slag på mina amningshjälparkompisar när jag visade igår (med en lånad storkis, min har inte kommit än)...
Förstår det för jag skrämde några på öppna förskolan när jag visade genom att hon satt på golvet och jag på knä framför och tog upp henne. De som jag visade sa bara - Nä hu fy aldrig och så gick de ( lite skumt) Där stod jag ...
Av Alexandra
Fiffi75 skrev:Förstår det för jag skrämde några på öppna förskolan när jag visade genom att hon satt på golvet och jag på knä framför och tog upp henne. De som jag visade sa bara - Nä hu fy aldrig och så gick de ( lite skumt) Där stod jag ...
Nej, vad trist! Gick de bara? Fy vad oförskämt! :(

Jag skrämmer fortfarande slag på Mamma och Pappa när jag svingar Tindra eller slänger upp henne på ryggen i Ergon :lol:
"Är det där verkligen säkert...?" låter det.
Och 10-åriga sonen tycker det ser läskigt ut, fast han ser det varje dag...
Användarens profilbild
Av johanna
Jag testade precis med Malte, det gick sådär... Han fnittrade, sprattlade med armar och ben och drog mig i håret. Vi får nog träna lite till :D
Av Celerona
skall jag klara av det måste jag nog öva mycket, och göra knipövningar oxå :wink:
Användarens profilbild
Av Alven
Alexandra skrev: Jag skrämmer fortfarande slag på Mamma och Pappa när jag svingar Tindra eller slänger upp henne på ryggen i Ergon :lol:
Jag tycker dock att sofftricket är att föredra när jag ska få upp David i ERgon, men det kanske är för att han är rätt liten än...
Användarens profilbild
Av Helena
Alven skrev:Här!

Hej!
Nu har jag tittat på filmen, svingar du på det där sättet, jag tyckte nästan att hon gjorde en liten extra sväng med barnet?
Att knyta in fötterna gjorde hon nog bara för att hon hade en så lång sjal.
Fast det kanske är skönt för barnet om det är lite kallt.
Användarens profilbild
Av Alven
Helena skrev:
Hej!
Nu har jag tittat på filmen, svingar du på det där sättet, jag tyckte nästan att hon gjorde en liten extra sväng med barnet?
Ja, så gör jag. David älskar det! Han kommer nog att gilla berg-och dalbanor när han blir lite större! :D
Användarens profilbild
Av Louise
Visst är det kul att se hur glada de blir när de vet att de ska bli svingade och få komma upp på ryggen. Amanda älskar också att bli svingad. Numera måste man vara snabb för hon vet vad som ska hända så hon skrattar och slänger sig bakåt när man har satt henne på sjalen så det gäller att snabbt samla ihop tyget så att man kan lyfta upp henne.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?