Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Nova
Halloj!

Trodde att ringsjalar var superlätta att använda. Kanske inte riktigt så när man inte är så van sjalanvändare...

Lite tips skulle uppskattas!
Vad säger ni om detta? Varför drar han huvudet åt fel hål? :?:
Måste ha gjort något katastrofalt fel?
Stoppade även i storebror i sjalen och han trivdes och satt bättre. Men lillen sitter ju helfel eller?
Bild

/Nova
Av gottegrisen
Jag tycker inte att det ser fel ut. Vad menar du med "drar huvudet åt fel håll"? Han kan ju vända huvudet åt vilket håll han känner är bekvämast när han sitter i sjalen. Lycka till.
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag tycker det ser bra ut. atlas vänder också huvudet åt det hållet rätt ofta, om han somnar så brukar jag ta svansen och knöla in runt ringarna så att han inte ligger direkt mot dem. känns det bekvämt för dig?
Användarens profilbild
Av Nova
Jo, det känns nog rätt så ok. Vet ju inte riktigt hur det ska kännas, men inget som klämmer, så det är väl bra antar jag.
Angående positionen så trodde jag bara att han skulle ha huvudet in mot mig, inte utåt som på fotot.

Man då så är man kanske jag inte är helt fel ute ändå. Bara träna så att man känner sig lite mer säker då.

/Nova
Användarens profilbild
Av melles mamma
tjusig sjal :wink: det där SER bra ut ialla fall......
Användarens profilbild
Av melles mamma
bra tips i från "babyboden"

"Innan du börjar använda sjalen:

Bred ut sjaltyget. Ta tag med en hand i varje kant i den ände som ringarna inte sitter i och samla ihop tyget mellan händerna. Försök att inte trassla ihop det. Trä änden genom båda ringarna och sedan tillbaks genom ena ringen. Se till att de fållade kanterna hålls ytterst i ringarna. Det tyg som du nu dragit genom ringarna och är ”över” kallas ”svans”.

Innan du sätter i barnet:

Justera längden på sjalen till så nära den längd du tror att du kommer att vilja ha som möjligt. Se till att ringarna placeras lite högre upp på axeln än där du vill ha dem när du är klar, eftersom de kommer att åka ner lite när du justerar längden. Bred ut tyget över axeln.

Efter att du placerat barnet i sjalen:

Behåll tyget som en korv i barnets knäveck, utan att snurra det, håll reda på överkanten. Håll upp barnet med armen till den plats du vill att barnet skall hamna på. Justera tygets längd genom att dra det genom ringarna med den handen samtidigt som du håller upp barnet med den andra handen/armen. Se till att behålla kanterna ytterst i ringarna. Försök inte hissa upp barnet genom att dra i ”svansen” på sjalen, då kan den trassla sig. Nu är det dags att breda ut tyget över barnets bak och rygg. Behåll det extra tyget längst ner i knävecken, det gör att barnet sitter stadigare. Om barnet efter att du släpper det åker ner längre än vad du vill så lyft upp det igen med armen till lite högre än vad du vill ha det, justera längden på sjalen med den andra handen samtidigt som du håller upp barnet. Tyget ska med hjälp av ringarna formas till en påse, dvs tyget på kanterna ska justeras lite kortare än det på mitten.

Om du nu tycker att barnet hamnar för tillbakalutat kan du justera det genom att stötta upp barnet med armen och justera ena kanten av sjalen genom att dra bara i den fållade kanten med den andra handen undertiden som du stöttar upp barnet med armen.

Om barnets knän inte hamnar nog högt så kan du på motsvarande sätt justera det genom att dra i den andra kanten på sjaltyget i ”svansen”.

”Svansen” kan nu lindas runt ringarna eller om man vill så kan man göra en knut på den under ringarna för att förhindra att tyget glider.
Användarens profilbild
Av Alven
Jag tycker att det ser jättebra ut! :)
Användarens profilbild
Av Anso
Jag har blivit lite duktigare på ringsjal på sistone och mitt nya knep för att Hanna verkligen ska sitta med rumpan i en liten påse är:
- sätta in henne i sjalen somär hyfsat anpassad i längd och se till att sjalen ligger tight mot min rygg annars kommer sjalringarna så långt ner när man är klar
- sedan låter jag Hanna "falla ut" ifrån min kropp lite så att hon sjunker ner i en påse
- sedan så spänner jag överdelen på sjalen så att hon kommer närmare mig
- efterjuster och korta av hela sjalen om det behövs
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?