Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Alexandra
Jag har haft jättesvårt att få till ryggknytningen, främst för att jag inte vågat "kasta" upp henne på ryggen. Men nu idag så gick det faktiskt, jag satte mig på sängen, virade in henne i sjalen och "hivade" henne försiktigt över axeln och fick till ryggsäcken perfekt!!! :D
Nu gäller det att öva, öva, öva så jag blir riktigt säker på att få i och ur henne själv. Och hoppas på att lära mig att knyta Xomslutrygg själv, jag tycker att den är mycket bekvämare. Tar gärna emot lite tips!
Användarens profilbild
Av April
Vad roligt! Ja, det är öva, öva, öva som gäller!
Har tyvärr inga tips - men det kanske någon
annan har?

Kram
Användarens profilbild
Av Kristina
Vet precis hur det känns, först igår fick jag upp Alma på ryggen, har aldrig fått till det med min Baby Bundler, men med antiguan var det ju superlätt, särskilt som jag hittade en amerikansk sida med knytinstruktioner som visade att man kunde slänga upp barnet först och sen sätta sjalen! Då blev det ju plötsligt jättelätt! Idag har jag vågat mig på att "kasta" henne över axeln också, med sjal och allt och det gick faktiskt det med!
Jag knyter ryggsäck, men knyter en enkelknut över bröstet också, det blir jättebekvämt!
Vad har du för sjal?
Av Alexandra
Hej! Blev lite nyfiken, vilken sida hittade du knytinstruktionen på? Skall prova din variant av ryggsäcken med extraknut, det lät bekvämt.
Vi har en Storchenweige och en EllaRoo. Storkisen är mycket lättare att knyta rygg med, den är stadigare än EllaRoon.
Jag har tyvärr fortfarande inte fixat omsluten rygg, tyget bara fastnar och trasslar och vrider sig, det känns som om Tindra skall glida ur och jag blir kallsvettig och stressad :? Den blir kanon när maken hjälper mig, men jag får bara inte till det själv! :x
[/quote]
Användarens profilbild
Av Kristina
Såhär: http://www.mamatoto.org/PortalVBVS/HowTo/BackRucksack/
Fast jag knyter en knut över bröstet innan jag drar bak tyget under mina armar och korsar det under Alma.
Bild
Om bilden funkar så ser du hur det ser ut, annars kan jag försöka fota en liten bildserie ikväll eller imorrn om du är nyfiken. :)
Användarens profilbild
Av Ann m Erik03 Lovisa01
Alltså, jag blir SÅ sugen på att ryggbära - och stort tack för suverän länk! - men vad GÖR man med en bebis som bara ska leka häst?!

Jag har inga problem med att svinga honom upp på ryggen - han är ju van vid att man bollar med honom, sjalbarn som han är. Det är när han väl är PÅ ryggen, som han sätter sig upp, bankar hälarna i mammas sida, rycker tag i mitt hår och börjar rida hopplapålle! :D
Himla kul och gulligt, men det går INTE att knyta något i det läget, kan jag lova!

Han brukar numera somna liggandes på min mage ganska ofta (vilket är ett snäpp bättre än att sjala honom till somns, om ni frågar mig) men råkar han vara det minsta pigg fortfarande, så kan man ge sig sjutton på att han också DÅ ska hoppla häst! Fast då behöver han inte ha mitt hår som tömmar; mina fingrar, som han kapar åt sig, duger lika bra.

Något tips???
Användarens profilbild
Av Kristina
Du får testa svinga upp honom och ställa dig upprätt snabbt, så han inte hinner börja "rida" på dig. Då borde det ju gå att få till. Sen kanske omsluten på ryggen är bättre om han spjärnar, det känns som att den är merstadig. Alma är rätt medgörlig, så jag vet egentligen inte.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?