Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Empy
Jag har en kund som mycket gärna vill bära sitt nyfödda barn hud mot hud.
Har någon här inne burit i känguruknytning? Funkar det bra med trikåsjal? Är det något man ska tänka på?

Jag kommer att ge henne beskrivningen i BB-slen-häftet.
Bild

Finns det andra knytningar som ni tycker funkar lika bra?

Jag vill ge min kund så mycket hjälp som möjligt, så därför vill jag ha hjälp av er kunniga sjalbärare!
Användarens profilbild
Av marlene
alltså det bästa är väl att göra en helt vanlig xomslut2 utan kläder? Jag skulle inte vilja bära en alldeles ny sådär. Jag vet att på neo i uppsala hade dom en bärpåse typ i trikå som föräldrarna fick sitta kängru i. Men det kan man nog inte använda så länge innan det blir för tungt så jag skulle satsa på en xomslut2 utan kläder och ha en skjorta eller nånting ovanpå om man ska vara lite anständig. Men det döljer nog ganska bra så ska man bara vara hemma behöver man nog inget mer.

Alltså såhär http://www.babyboden.nu/Mias/Websidor/x ... sition.htm

med den knytningen http://www.babyboden.nu/Mias/Websidor/xomslut2.htm
Senast redigerad av marlene den tis jan 30, 2007 15:23, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av tinaw
Jag tror inte det funkar med trikåsjal, känguru bygger på att tyget bildar en stum påse. En variant kanske kan vara att vika sjalen dubbel på längden?
Användarens profilbild
Av Gullan
För en nyföding passar väl omslutetX bättre, knytningen med smokingbältet utanpå... det blir väl oxå hud mot hud...
Användarens profilbild
Av Empy
Okej, vad bra att jag frågade er. Då ska jag avråda från känguru.

Jag gav henne rådet att använda omslutI, men inte dra upp tyget (smokingbältet) så långt mellan henne och barnet.
Då sitter barnet fortfarande i en påse med benen men de har kontakt hud mot hud ändå.
Om hon har mindre kläder på sig blir det ju som kängurumetoden.
Låter det bra?
Bild

Jag har aldrig själv burit nyfödd upprätt. A var alltid nöjd i vagga.
Hur sätter ni i barnen i omslutII? Sätter ni barnet i ena fickan eller mitt i krysset?
Förstår ni vad jag menar? Som på bilden nedan men i grodposition inuti sjalen.
Bild
Användarens profilbild
Av vovvemor
Empy skrev:Okej, vad bra att jag frågade er. Då ska jag avråda från känguru.

Jag gav henne rådet att använda omslutI, men inte dra upp tyget (smokingbältet) så långt mellan henne och barnet.
Då sitter barnet fortfarande i en påse med benen men de har kontakt hud mot hud ändå.
Om hon har mindre kläder på sig blir det ju som kängurumetoden.
Låter det bra?
Nja, alltså, något smokingbälte ska hon ju inte ha mellan sig och barnet alls, oavsett om hon knyter X-omslut 1 eller 2. :wink: Enklast med trikåsjal är (tycker jag) omslutet kryss 2, dvs med smokingbältet utanpå båda barn och bärare. Då sitter barnet innanför krysset, antingen med benen innanför som en liten groda eller med krysset utbrett ordentligt över rumpa och rygg, sedan dra upp smokingbältet utanpå det.
Användarens profilbild
Av Empy
Jo, i omslut I kan man göra en ficka av smokingbältet att sätta barnet i. Då blir det tyg mellan dig och barnet.
I beskrivningen till tricot-slen SKA man göra en ficka av smokingbältet och sätta barnet däri.
I beskrivningen till den vävda sjalen BB-slen kan man, om man vill, "dra in lite tyg under barnet".

I omslut II ska inte smokingbältet vara mellan dig och barnet eftersom det ligger utanpå hela "konstruktionen".

Eftersom jag säljer sjalar från Babylonia/Babynord anser jag att jag bör följa deras knytbeskrívningar så det blir lättare för kunden.
Användarens profilbild
Av tinaw
Ska och ska, man kan göra både och. Olika varianter funkar olika bra på olika barn, är min erfarenhet.
Användarens profilbild
Av Empy
Okej, vad bra Tina! Det är intressant att få veta hur andra gör.

Eftersom jag säljer Tricot-slen och kunden kommer att titta i den beskrivningen, så kommer jag även i fortsättningen att rekommendera/visa omslut I med smokingbältet som en ficka.

Men hur gör ni i omslutet II? Sätter ni barnet i fickan eller i krysset?
Jag har ju inget litet barn längre och ska jag visa andra måste jag ju lära mig själv! :D
Användarens profilbild
Av tinaw
I krysset, men om man vill kan man låta barnet sitta inuti ungefär som i dubbel bärpåse. Smokingbältet är ytterst.
Användarens profilbild
Av Empy
Okej, tack!

Då ska jag rekommendera kunden omslut II med barnet i krysset och omslut I med bara lite tyg mellan henne och barnet.

Då blir det nära och bra! :D
Användarens profilbild
Av vovvemor
Empy skrev:Jo, i omslut I kan man göra en ficka av smokingbältet att sätta barnet i. Då blir det tyg mellan dig och barnet.
I beskrivningen till tricot-slen SKA man göra en ficka av smokingbältet och sätta barnet däri.
I beskrivningen till den vävda sjalen BB-slen kan man, om man vill, "dra in lite tyg under barnet".

I omslut II ska inte smokingbältet vara mellan dig och barnet eftersom det ligger utanpå hela "konstruktionen".

Eftersom jag säljer sjalar från Babylonia/Babynord anser jag att jag bör följa deras knytbeskrívningar så det blir lättare för kunden.
Ja, just de sjalarnas beskrivningar har jag nog aldrig sett alls. :wink: Men dra ut lite andra beskrivningar (här från sjalbarn tex) att lämna med kunden också annars, då kan hon ju prova sig fram.

Hoppas att hon kommer att trivas med sjalandet! :D
Användarens profilbild
Av Empy
Men dra ut lite andra beskrivningar (här från sjalbarn tex) att lämna med kunden också annars, då kan hon ju prova sig fram.
Ja, jag tänkte faktiskt göra det. Hon känner ju bäst hur hon vill knyta och sen skadar det ju inte att se knytningen annorlunda beskriven, med annorlunda bilder. Det kan man lära sig mycket av. :!: :D[/quote]
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?