Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Linda0306
Jag har fått tipset innan om att vika sjalen på mitten och sedan knyta på för att inte få så mycket tyg att dra i(vid rumpan och knäna). Men när jag har provat det känns det som jag har för lite tyg får ju inte tyget från ena knät till det andra då. Ni som har den "dubbel" hur har ni det under deras rumpa då..?? Vet inte vart det är viktigast att ha tyget :mitvit:
Av Aelia
Så har jag gjort, men gör du det med ealstisk eller vävd sjal?
Av Linda0306
Jag har en Hoppediz Costa Rica.
Av Aelia
Ok, så ska det funka utan problem. Alltså när du viker den ha kanter uppe, sen när barnet sitter i smokingbälte, dra ner en kant under hans rumpa, men resten knyter du vikt. Ja, inte den bästa förklaringen kanske, men hoppas att du förstog vad jag menade :roll: :oops:
Användarens profilbild
Av aspen
Aelia skrev:Ok, så ska det funka utan problem. Alltså när du viker den ha kanter uppe, sen när barnet sitter i smokingbälte, dra ner en kant under hans rumpa, men resten knyter du vikt. Ja, inte den bästa förklaringen kanske, men hoppas att du förstog vad jag menade :roll: :oops:
Du menar så han sitter i fickan av vikningen? Sjalen är vikt överallt förutom just under rumpan? Som i en bärpåse?
hoppar in lite och tänkte lära mig nytt i sjalvärlden :wink:
Av Aelia
annelie skrev:
Aelia skrev:Ok, så ska det funka utan problem. Alltså när du viker den ha kanter uppe, sen när barnet sitter i smokingbälte, dra ner en kant under hans rumpa, men resten knyter du vikt. Ja, inte den bästa förklaringen kanske, men hoppas att du förstog vad jag menade :roll: :oops:
Du menar så han sitter i fickan av vikningen? Sjalen är vikt överallt förutom just under rumpan? Som i en bärpåse?
hoppar in lite och tänkte lära mig nytt i sjalvärlden :wink:
precis :wink:
Av Linda0306
Den knytningen jag tänkte mest på va dubbelt X..... jag har inte "tränat" klart på omslutet än. Jag har ju mest färdig knyten och stoppar i senare....det är svårare med omslutet. Men jag tränar, tränar och åter tränar :lol:
Jag tycker att jag inte får till ett bra stöd för min dotters huvud i omslutet (om hon skulle somna)
En liten fråga vad blir skillnaden på om man breder ut tyget över ryggen eller har det ihop som i boken (som jag fick med sjalen)
Suger åt mig alla tips jag får.
Användarens profilbild
Av Måsen
Aha!
Jag har också fått tipset att knyta med sjalen dubbelvikt men då har jag haft hela sjalen dubbel. Jätteskönt över axlarna! Ska prova att vika ut tyget under rumpan på bebis. Nu är hon förvisso så liten ännu att det funkat med dubbelt smokingbälte, men snart är hon för lång för att det ska kännas ok.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?