Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Zun
Jag som ääääntligen unnat mig en Ringo efter många års suktan är..... uppgiven..... Det "stasar" när jag bär, dvs armen domnar och det är inte alls bekvämt trots att lillkillen inte väger ens sex kilo än. Gör jag något fel eller är det helt enkelt så här det är med ringsjalar? Måste jag ge upp? :cry:
Senast redigerad av Zun den mån feb 05, 2007 10:47, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Anso
Ha inte tyget för nära in mot din hals.
Se till att barnet verkligen sitter nära dig och med uppdragna knän. Ju mer barnet lutar utåt desto tyngre. Den övre delen på sjalen måste var ordentligt spänd.
Drar du upp axeln kanske? Det gör att musklerna kring hals/nacke/axel "klämmer" till kring de nerver som går ut i armen och de kan domna m.m
Användarens profilbild
Av annemi
Försök bre ut tyget över axeln och dra åt ordentligt. Sjalen ska ju vara som en påse innan du sätter i barnet. Så övre o undre kanten drar du åt lite mer än mittentyget. Sen i med barnet och spänn igen. Var det begripligt månne :roll:
Användarens profilbild
Av Snurrfian
Du har inte möjlighet att komma på någon sjalträff? För det brukar kunna göra underverk med bärandet... Jag bär min 11 kilos klump utan några större problem än att det blir snebelastning så jag bär inte allt för länge.
Som sagt bre ut tyget ordentligt över axeln och se till att barnet kommer nära så brukar det kännas bättre!
Användarens profilbild
Av April
Kan du kanske ta ett kort, så kanske vi kan se om vi kan hjälpa dig :-) Annars är ju som sagt en SjalTräff en perfekt lösning.

Kram
Användarens profilbild
Av Zun
Ska fixa ett kort :wink: Tack på förhand!
Användarens profilbild
Av Zun
Nu har jag fotat oss. Vet inte om det hjälper något, men jag hoppas ni kan se vad som är fel :?

Bild

Bild
Användarens profilbild
Av Droppen
Jag tycker det ser ut som ni fått till det bra så det kanske är Ringon som inte passar er!?
Har själv gjort två "Ringo-försök" just för att de är snygga men de är, för mig, absolut inte bekväma! :(
Användarens profilbild
Av miriel
Ge Ringon en chans till, men pröva att bära japanskt. Bär jag i ringsjal så blir det uteslutande så, smidigt och snabbt för kortbärning. :D
Tråd finns här

Lycka till!
Användarens profilbild
Av Isanna
Hur ser det ut på ryggen då? Är tyget ordentligt utbrett där med? För mig blev det lite av en uppenbarelse när jag fick till allt riktigt bra, då är ringsjalen klockren. Men jag bär inte längre än nödvändigt i ringsjalen, då känns det i nacke och axlar men det är ju för att den snedbelastar hur korrekt man än får till det. Hoppas du får till det!
Användarens profilbild
Av Snurrfian
Jag brukar nog har ringarna en aning längre ner och sen se till att dra ut tyget ordentligt över axeln, bre ut det som är ihop vikt så att säga. Och så även se till att dra ut det över hela ryggen. Och sen se till att det är thaigt hela vägen runt...
Men japanskt är oxå suveränt! Speciellt när ungarna har overall och man ska bära en bit...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?