Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av diddeldi
har du provat att bära i omslutet kryss istället för x-omslut-2? dvs med smokingbältet innerst. bred också ut smokingbältet ordentligt över barnet och under barnets rumpa, plus glöm inte att breda ut sjalen över din rygg och axlar. sen tror jag du skulle kunna knyta lite tajtare så barnet kommer närmare dig så blir det ännu bekvämare :D
Användarens profilbild
Av Clifford
Jag kan få lite ont i axlen om jag har lyckats knyta Alva så hon sitter aningens snett. Det kanske är så i ditt fall med? :)
Användarens profilbild
Av April
Japp, säger som Diddeli - vänd på steken ;-) Sätt smokingbältet kring barnet först och sedan krysset... Om jag varit som du hade jag dragit ut tyget mer över axeln:

http://www.sjalbarn.se/OmslutetKryss.htm

Lycka till!
Kram
Användarens profilbild
Av AnneliJ
Prova att bära på ryggen istället. Jag fixar inte att bära på magen mera, då får jag bara ont i axlarna och allra mest i höger axel. August är tydligen för tung nu (drygt 10 kg). Men att bära honom på ryggen går kanonbra.
Annars tycker jag att diddelis förslag låter jättebra. Smokingbältet tar liksom inte så mycket av tyngden när det "bara" går bakom barnets rygg.
Användarens profilbild
Av aspen
förutom att jag håller med övriga kan jag få ont om jag använder den armen mycket, bär tungt eller håller på uppåt, tex plockar i överskåpen i köket o så.
Användarens profilbild
Av nicegirl
Tack allesammans för alla bra förslag. Tack April för länken, roligt att det var min sjal och tillochmed min storlek (LOL).

Jag ska pröva den knytningen så får vi se.

Känner mig inte modig nog att bära på ryggen. Min lilla pojke älskar att böja sig bakåt så långt det går så han kan se uppochned och det skulle jag tycka var jätteläskigt om han var på min rygg.
Användarens profilbild
Av nicegirl
Nu har jag prövat smokingbältet innerst och oj, vilken skillnad det gorde. Mycket, mycket bättre.

Det här är första knytningen, ser allt bra ut?
Bild

Jag kände att det måste vara lite tajtare, men det kan jag ju öva på.
Användarens profilbild
Av aspen
Ser mycket bättre ut nu.

Du kan sprida ut sjalen mer , ända från knävecken till armhålan om du vill
Användarens profilbild
Av diddeldi
det ser jättebra ut! :D som sagt så kan du sprida ut tyget lite mer över barnets rygg, och knyta ännu lite tajtare, men det är mest finlir :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?