Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av joise
Idag kom min första vävda sjal på posten, sprang hem för att testa och träna.och lyckas väl så där än så länge, men, vilken knytning är det vanligast att man använder?
under knytinstruktionerna här på sjalbarn finns inte dubbeltomslutet X finns det nån annastans? Men shit vad svårt det är, trodde liksom att omslutet X inte skulle vara svårare än med trikåsjalen...
Användarens profilbild
Av amöba
Mmm, det är lite marigare när man inte kan knyta innan man sätter i barnet. Men med lite övning ska du se att det sätter sig. Mycket av tricket ligger i att man sträcker kanterna _ordentligt_ i varje moment av knytningen. Tycker jag i alla fall.
Användarens profilbild
Av Anso
Frida med Mea skrev:
joise skrev:Idag kom min första vävda sjal på posten, sprang hem för att testa och träna.och lyckas väl så där än så länge, men, vilken knytning är det vanligast att man använder?
under knytinstruktionerna här på sjalbarn finns inte dubbeltomslutet X finns det nån annastans? Men shit vad svårt det är, trodde liksom att omslutet X inte skulle vara svårare än med trikåsjalen...
Jomen det finns det väl?
Eller menar du att den där amn har smockingbältet inte finns emd för vävd sjal?
För annars finns den när man har smockingbältet innanför krysset med och det är den jag tycker är bäst till vävd.
Lycka till
:) Jag och Hanna har gjort en bildserie med vävd sjal och dubbelt omslutet X som ligger och vilar hos April. Ska påminna henne igen. :wink:
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
På Babybodens hemsida finns knytinstruktioner för nästan allt :wink: Länken är http://www.babyboden.nu/Mias/Websidor/k ... tioner.htm . Det som där kallas X-omslut och X-omslut-2 är de vanligaste knytningarna. Kallas på andra håll för omslutet-X och omslutet-X2.

X-omslut-2 är den knytning man brukar gör med trikåsjal. Med vävd sjal är det lite trickigare att få den lagom spänd. Om du stoppar ner båda händerna där barnet skall vara, och spänner ut tyget så får du en ganska bra uppfattning om hur stort utrymme där finns. Man kan börja med att bara knyta enkelt på ryggen, för att sedan dra åt lite och låsa knuten när barnet väl sitter på plats.

När jag drar upp smokingbältet så brukar det vara lättast att på ena sidan lägga Emils ben runt min midja, och på andra sidan vika in hans ben under rumpan på honom. Man får prova sig fram.
Användarens profilbild
Av joise
Frida med Mea skrev:Jomen det finns det väl?
För annars finns den när man har smockingbältet innanför krysset med och det är den jag tycker är bäst till vävd.
Lycka till
Det finns en knapp där på knytinstruktioner men den är ej tryckbar...
Användarens profilbild
Av Anso
joise skrev:
Frida med Mea skrev:Jomen det finns det väl?
Lycka till
Det finns en knapp där på knytinstruktioner men den är ej tryckbar...
Fungerade alldeles nyss för mig, alla knytserier som är understukna gick att klicka på. På´t igen!
www.stjarnbarn.se har också knytinfo! :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?