Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av joise
kanske är jag bara svag men nu har jag köpt en ringo som kom på posten idag :app: och när jag glad i hågen gav mig till att prova den tycker jag att det är himla svårt att spänna tyget och ringarna åker ner, de ska väl sitta i höjd med nyckelbenet, eller? Vad gör jag för fel? Är det bara att ta i för kung och fosterland? :help:
Användarens profilbild
Av tinaw
Har du liksom brett ut tyget över ringarna, så att det inte är knöligt ch vikt?
Användarens profilbild
Av joise
nää eller jag vet inte lite vikt blir det ju men det måste det väl bli? ska prova att breda ut det mer, tack för tipset :D
Användarens profilbild
Av Anso
När du sätter ner barnet i sjalen så måste tyget ligga spänt över din rygg, annars kommer ringarna att förlytta sig nedåt när du spänner den. Jag tar liksom i "ryggtyget" och spänner det och drar ner det till barnets rumpa och håller det tight ända tills barnets tyng är helt och hållet i sjalen. Och så en annan sak, det går inte att justera sjalen om barnet sitter med sin tyngd i den utan man måste spänna innan man sätter ner barnet.

Öva, öva....... :D
Användarens profilbild
Av joise
ok, men hur ska jag få i barnet om jag inte kan spänna när hon sitter i? ska träna på... och jag som trodde det skulle va enkelt :oops:
Användarens profilbild
Av tinaw
Jo, du lyfter likjsom barnet lite när du spänner... så du inte spänner mot hela barnets vikt.
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
För att ringarna inte ska åka ner brukar jag ha dem väldigt långt bak, bakom axeln, när jag sätter i min son. På så sätt kan jag dra åt båda tygsidorna när sonen sitter i utan att det gör något att ringarna följer med - de ska ju fram ändå. Du får själv prova dig fram för att se hur långt bak ringarna ska vara. Vet inte riktigt hur långt bak jag har dem...
Användarens profilbild
Av joise
tjoho! nu börjar jag få in snitsen, men det är svårt att få det spänt i överkant :hmm: och den här fickan som är längst ut på änden,ska den vara innåt eller utåtvänd? känns bäst när den är innåt, men det känns ju mer praktiskt utåt, eller?
Användarens profilbild
Av Anso
joise skrev:tjoho! nu börjar jag få in snitsen, men det är svårt att få det spänt i överkant :hmm: och den här fickan som är längst ut på änden,ska den vara innåt eller utåtvänd? känns bäst när den är innåt, men det känns ju mer praktiskt utåt, eller?
Att få överkanten spänd är liksom nyckeln till att få bra avlastning på det hela. Barnet ska sitta nära, nära. Är överkanten för lös så lutar barnet utåt och det blir tungt.
Härligt att det går framåt med sjalandet så fort!!!!! *applåder*
Användarens profilbild
Av joise
ok, då ska jag träna på det imorgon nu sover lilla pluttan. Tusen tack för alla finfina tips!!!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?