Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helena
Jag försöker göra ryggsäck med knut fram på bröstet, men det känns liksom omöjligt. Tyget åker ju upp över rumpan. Jag stoppar ju in tyget ordentligt under Miles rumpa tycker jag, men sen när jag spänner kanterna och gör knuten och grejar så åker det upp.

Jag vill helst knyta vanlig ryggsäck och inte den tibetanska. Jag tycker att det är rätt skönt att ha stödet runt midjan.
Användarens profilbild
Av trollmamma
Det finns lite man kan göra !!!

Titta på mamma toto på videon kan man se hur hon viker in sjalen så kanten är innåt henne detta är kanten som är just under rumpan det är jätte svårt att förklara men kolla videon :wink:

Eller är det att testa med knyt fram på innan man korsar den avlastar oxå bra ...
Användarens profilbild
Av Helena
trollmamma skrev:Det finns lite man kan göra !!!

Titta på mamma toto på videon kan man se hur hon viker in sjalen så kanten är innåt henne detta är kanten som är just under rumpan det är jätte svårt att förklara men kolla videon :wink:

Eller är det att testa med knyt fram på innan man korsar den avlastar oxå bra ...
Jag ska kolla på mamatoto.
Fast jag gör ju knut fram, och jag tycker att det är just när jag knyter som
allt annat liksom blir konstigt, för det tar ju lite tid att knyta. Eller så koncentrerar jag mig på att hålla kvar tyget under rumpan, och då blir det slappt i överkanten, för jag vågar inte dra så mycket i tyget.

Jag testade tibetanska varianten nyss, men det är ingen snabbvariant för mig, för jag tycker att det tar sådan tid att pilla under tyget. Då kan jag lika gärna knyta omsluten, fast det är ju varmare såklart.
Användarens profilbild
Av trollmamma
Ska du ha en snabb variant !!! så rekomendetar jag lop under armhålan o sen som vanlig ryggsäck Den fungerar jätte bra o du behöver inte ens bry dig om tyg i rumpan !!!

I denna hettan är det den jag har använt o det går att köra tibetansk variant på den oxå !!!!
http://www.mamatoto.org/Default.aspx?tabid=114

Lopen om bringan på barnet gör att det känns jätte mycket stabilare tycker jag o även Axel :wink:
Användarens profilbild
Av Tiz
Hmm, korsar man alltså tyget under rumpan, över båda benen? Jag har tagit sjalen över ena benet och under det andra...förstår ni?? Kanske blir det bättre om man korsar över båda?
Användarens profilbild
Av Helena
Tiz skrev:Hmm, korsar man alltså tyget under rumpan, över båda benen? Jag har tagit sjalen över ena benet och under det andra...förstår ni?? Kanske blir det bättre om man korsar över båda?
Jag tycker att det ser ut som om hon korsar över båda benen.
http://www.mamatoto.org/default.aspx?tabID=114

Känns ju lite främmande för mig som alltid korsar under benen.
Gör man alltid så, eller beror det på att bebisen är så liten?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?