Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av lindamarie
Hur små barn kan man bära på ryggen med vävd långsjal? :mitvit:
Har försökt flera gånger med Frode men det vill sig inte, har försökt med ryggsäcken. :hmm:
Kan ju tillägga att han har korta ben trots sina ca 70cm och 10 kg, snart 5 månader, och det går inte att bära honom i ergon. :(

Har burit alla mina andra barn endast på magen men känner mig nu redo, efter att ha varit mamma i mer än 18 år, :lol: nu vill jag bära på ryggen. Men går det? Vad gör jag för fel? Kan benen vara för korta?
Användarens profilbild
Av Gullan
Det är nog bara övning :) Klen tröst... :roll:
Jag har burit Desirée lite på ryggen sedan hon var ca 4 månader. Det gäller att ställa sig på knä i dubbelsängen och försöka och hoppas på en samarbetsvillig bebis... Ryggsäck är lättast, då sätter jag Desirée i soffan, på mittmärket på sjalen, sätter mig mellan hennes ben och "bara" drar henne upp på ryggen. Då hon är uppe tightar jag till ändarna lite och ställer mig upp och knyter färdigt. Ryggsäck tycker jag är helt klart enklast. Annars är det rätt lätt med en Mei Tai också.
Användarens profilbild
Av Gurli
Såg precis att du skrivit både längd och ålder.

Jag bar Tage på ryggen då han var femmånader och ungefär så lång.

Om vi ses på torsdag kanske jag kan hjälpa lite, det är ju trots allt klurigt när barnet är på ryggen att se och dra i tyger och sånt.
Användarens profilbild
Av Kristina
jag tycker att det blir bättre att knyta omslutet med en kortbent bebis. Bar F i omslutet på ryggen från 2 mån, började med ryggsäck runt 5 mån.
Användarens profilbild
Av lindamarie
Gullan skrev:Det är nog bara övning :) Klen tröst... :roll:
Jag har burit Desirée lite på ryggen sedan hon var ca 4 månader. Det gäller att ställa sig på knä i dubbelsängen och försöka och hoppas på en samarbetsvillig bebis... Ryggsäck är lättast, då sätter jag Desirée i soffan, på mittmärket på sjalen, sätter mig mellan hennes ben och "bara" drar henne upp på ryggen. Då hon är uppe tightar jag till ändarna lite och ställer mig upp och knyter färdigt. Ryggsäck tycker jag är helt klart enklast. Annars är det rätt lätt med en Mei Tai också.
Den mtn jag har går inte heller den är för bred :cry:
Det är själva korsandet av sjalen under hans rumpa som är problemet ev gör jag fel på ngt sätt.....
Användarens profilbild
Av lindamarie
Gurli skrev:Såg precis att du skrivit både längd och ålder.

Jag bar Tage på ryggen då han var femmånader och ungefär så lång.

Om vi ses på torsdag kanske jag kan hjälpa lite, det är ju trots allt klurigt när barnet är på ryggen att se och dra i tyger och sånt.
Hjälp tages tacksamt emot!!! :)
Användarens profilbild
Av lindamarie
Kristina skrev:jag tycker att det blir bättre att knyta omslutet med en kortbent bebis. Bar F i omslutet på ryggen från 2 mån, började med ryggsäck runt 5 mån.
Bra förslag :) För det är just de korta benen som ställer till mest problem :) skall försöka under dagen..
Användarens profilbild
Av Clifford
Jag kunde inte ha Alva i ryggsäck heller, för benen räckte inte till. Nu när hon är större funkar det, men för vår del blev det helt enkelt till att försöka oss på omslutet på ryggen (vilket inte gått så bra, så nu fuskar vi med selar istället :roll: )
Användarens profilbild
Av Gullan
Jag glömde delen med "korta ben" det är inte lätt att knyta upp dem i ryggsäck om de inte har längre ben... *ooops-*
Hoppas att du får bra hjälp på träffen :) Det är nog lättare med någon som visar och kan rätta till lite medan du lär dig.
Jag fick upp Desirée i MT'n med overall utanpå min jacka i morse, tänkte att vi gick till dagis med brorsan och sedan kunde vi gå hem och äta gröt, sedan sova. När jag kom hem hängde hon och sov på min rygg :roll: Som tur vaknade hon inte när jag lyfte ner henne i vagnen, nu har hon sovit 30 minuter snart...
Användarens profilbild
Av lindamarie
Körde omslutet och det gick mycket bättre!! De korta benen kändes längre!! Nu behövs bara lite övning för att få till snitsen och Frode i rätt höjd på ryggen. :)
Tack för tipsen!!
Användarens profilbild
Av jag71
Har för mig att det var Trollmamma som tipsade om att INTE ta sjalen mellan bebisens ben och din rygg. Korsa och sen över bena igen. Vet inte riktigt hur jag ska förklara men förra vintern när min jacka inte riktigt räckte till för både skrutt och gravidmagen så satte jag skrutt på rygg och sen så "bara" över hans ben. Funkade jättebra. Visst känns det säkrare att ha benen i korset (om någonförstår vad ajg menar) men det är bara första gången sen så kändes det itne osäkert (tyckte jag iallafall)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?