- ons dec 27, 2006 17:18
Hej!
En kompis till mig undrar hur hon bäst kan rekommendera vilken längd en person ska välja på en rebozo, och det vill jag fråga er. Det finns längderna 4m, 4,5m, 5m och 5,5m.
Hon hade fått för sig att en som är lång, typ 1,80m, behöver en rebozo som är 5,5m, men så är det ju inte alltid. Så hur kan hon göra en enkel förklaring för en ny sjal-användare så att hon/han köper rätt längd? Kan man gå efter kläd-storlek tror ni? Själv har jag använt 4,5m och har runt storlek 40 i kläder.
Eller gör man en uträkning efter vikt OCH längd på personen?
Uträkningen ska vara sådan att rebozon räcker till att göra DubbeltXomslut.
Hjälp gärna till, och så fort ni kan! Tack!
/Emma i Mexiko
En kompis till mig undrar hur hon bäst kan rekommendera vilken längd en person ska välja på en rebozo, och det vill jag fråga er. Det finns längderna 4m, 4,5m, 5m och 5,5m.
Hon hade fått för sig att en som är lång, typ 1,80m, behöver en rebozo som är 5,5m, men så är det ju inte alltid. Så hur kan hon göra en enkel förklaring för en ny sjal-användare så att hon/han köper rätt längd? Kan man gå efter kläd-storlek tror ni? Själv har jag använt 4,5m och har runt storlek 40 i kläder.
Eller gör man en uträkning efter vikt OCH längd på personen?
Uträkningen ska vara sådan att rebozon räcker till att göra DubbeltXomslut.
Hjälp gärna till, och så fort ni kan! Tack!
/Emma i Mexiko
Gift med Pablo och stolt mamma till Hannah maj -03-, Martha mars -05-, Elliott nov -07-, Lisbeth jan -09-, Yosef jan -11- och Nadya jan -13- och Ian maj -14-.