Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av jazoo
Ni har säkert kommit på detta redan, men jag vill ändå dela med mig av min upptäckt!

Jag köpte för ett tag sedan en Bära barn av Elin, och blev genast frälst, men tyckte nog att det var lite småknepigt att få till knuten riktigt tight och bra. Knyter jag utan barn är det lätt att det blir för löst eller för tight. Och att knyta med barn blir tungt och bökigt.

Men så kom jag på det!

1) Knyt sjalen ungefärligt, så att tyget ligger rätt över ryggen och knuten hamnar på rätt ställe.

2) Sätt i barnet.

3) Sätt dig ner på en stol (utan armstöd, typ vanligköksstol) så att barnets tyngd vilar på dina ben. Eventuellt får man böja sig lite framåt.

4) Lätta på knuten och justera sjalen tills den är precis så tight och bra som du vill ha den.

5) Klart!
Användarens profilbild
Av jazoo
tinaw skrev::urule:

Nya knytning, jag döper dig till Jazoos kortsjalsknytning!
:lol:

Du är ju för rar, tinaw!
Användarens profilbild
Av jazoo
Mamasamueli skrev:Åh, smart! :D Såhär jag jag (och kvinnorna i Tanzania) (med barn som är stadiga i ryggen):

Släng upp barnet på ryggen.
Slänga och slänga... :lol:
Det måste ju bara vara hur roligt som helst för en utomstående att läsa såna här trådar. Eller så blir de rädda vad vet jag.
Mamasamueli skrev:Lägg ut sjalen över barnet som om du skulle göra vanlig ryggsäcksknytning, där barnet har armarna framme (sjalen i armhålorna).
Du tar ena sjaländen över axeln, den andra i armhålan.
Knyt på bröstet.

Nu kan man dra fram barnet så att det sitter på höften eller magen, och dra efter knuten så att den hamnar på något bra ställe. Man kan också ta av sjalen utan att knyta upp knuten och så har man en färdigknuten sjal! :D
Smart, så har jag inte ens tänkt. Det är ju mycket lättare att knyta fram med barnet på ryggen, snarare än att ha barnet på magen, hålla fast barnet med ena handen och knyta med andra...

Får testa sen, min mamma som ville vara snäll tog upp min perfekta knut på kortsjalen och vek in i lådan... Kunde ju inte hon veta att knuten skulle vara kvar.
Användarens profilbild
Av sus
Du är ett geni jazzoo! :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?