Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Panakeia
visst va det nån som hade fyndat ut hur man kunde bära ett liiiiiitet barn uppe på axeln i sjal? eller mins jag galet?
har nämligen vänner som vars flicka endast vill sova nån längre stund uppe mot axel, de har en sjal, trikå, som de använder men hon vill inte sova i den pga detta. (hörde detta på omvägar, har ännu inte ringt och kollat om de testat att öht sätta henne upprätt eller om de bara testat vagga, det kan ju funka att ha henne sittandes bara isf men det finns väl med i knytinstruktionerna från -Moby isf? vanligt sittande omslutet alltså!) De har en mobywrap å tösen e 2 veckor gammal, å jag VILL så gärna hjälpA!
Användarens profilbild
Av sirisirius
Ja, namiez testade det på en sjalträff i botaniska någon gång i sommras. Och någon fotade det men jag vet inte vem.
Användarens profilbild
Av Helena
Kan man inte bara knyta väldigt hårt så att hon liksom hamnar jätte högt upp. Fast jag tror inte det blir bekvämt för bäraren i längden att bära på ena axeln. Men de kan ju försöka att gradvis låta henne sjunka längre ner.
Av Marika
Helena skrev:Kan man inte bara knyta väldigt hårt så att hon liksom hamnar jätte högt upp. Fast jag tror inte det blir bekvämt för bäraren i längden att bära på ena axeln. Men de kan ju försöka att gradvis låta henne sjunka längre ner.
Jag testade att bära Astrid så när honvar ganska "ny" och jag tyckte det funkade fint. De sitter ju inte lika stadigt som när de sitter vid bröstet men man får ju händerna fria om man har ett barn som absolut skall ligga uppe på axeln.
Användarens profilbild
Av Helena
Bild

Här är en bild jag hittade hos Babyboden, det är en instruktionsbild till vanligt x-omslut 2 med fötterna inne, men där sitter ju bebisen rätt högt upp.
Användarens profilbild
Av Panakeia
kanon tjejjer!
ska ringa till dem i EM å snacka med dem å se om det kan va nått...hon sover nämligen inte nån annan stans än i famnen, å de kan va rätt tröttsamt redan efter 2 veckor, eller hur!
Användarens profilbild
Av Helena
Frida med Mea skrev: Annasr är det bara att slänga upp bebis över axelt och sedan vira runt sjalen.
Fast om man är nybörjare är det ju inte helt lätt, då slänger man nog inte upp bebisen bara sådär. :wink:
Användarens profilbild
Av Panakeia
det verkar som det var löst, snackade med henne igår, och det var lite som jag trodde, det var vaggan som var besvärlig, och, deklart, det kan ju va lite lurigt, och som jag sa, det e ju inget nödvändigt. hon använde mest baskryss som jag fattade det, för det var varmt och besväligt med smokbältet, jag tycker det är tufft, våga sig på nått annat än standardknytning med en gång, så det går nog kanonbra!
Användarens profilbild
Av Helena
Panakeia skrev:det verkar som det var löst, snackade med henne igår, och det var lite som jag trodde, det var vaggan som var besvärlig, och, deklart, det kan ju va lite lurigt, och som jag sa, det e ju inget nödvändigt. hon använde mest baskryss som jag fattade det, för det var varmt och besväligt med smokbältet, jag tycker det är tufft, våga sig på nått annat än standardknytning med en gång, så det går nog kanonbra!
Egentligen borde det ju stå i knytinstruktionerna, att många bebisar föredrar att bäras upprätta. Jag krånglade också med vaggan i början och var nära att ge upp, men i mina instruktioner stod det att vaggan var för nyfödd, så då trodde ju jag det var den bästa knytningen.
Användarens profilbild
Av naimiez
Fast det var bara på lite mindre allver....var inte en så genomtänkt knytning och kommer inte ihåg hur den knöts....men här är bilden:

Bild
Användarens profilbild
Av Scilla
Jag rotade fram den här gamla bilden på pappan med den alldeles nya sonen, han hade somnat i famnen/på axeln vid datorn och jag tog helt enkelt sjalen och knöt dem runt dem på något fullständigt hemgjort sätt :lol:

Bild
Det fungerade i alla fall jättebra som ni ser, så det kanske kan vara en idé om de är två som hjälps åt att bara lägga bebisen på plats som den vill ligga och sedan vira sjalen tills det känns stadigt. Det är nog svårt med en färdig knytning att få barnet så högt.
Användarens profilbild
Av M
Frida med Mea skrev:
Scilla skrev:Jag rotade fram den här gamla bilden på pappan med den alldeles nya sonen, han hade somnat i famnen/på axeln vid datorn och jag tog helt enkelt sjalen och knöt dem runt dem på något fullständigt hemgjort sätt :lol:

Bild
Det fungerade i alla fall jättebra som ni ser, så det kanske kan vara en idé om de är två som hjälps åt att bara lägga bebisen på plats som den vill ligga och sedan vira sjalen tills det känns stadigt. Det är nog svårt med en färdig knytning att få barnet så högt.
Men det måste fungerat att bara knyta standard knytning men sedan lägga barnet upp på axeln.
:?: :?: :?: Hjälp mig tjejer, jag vill (också) lära mig att knyta upp bebben så! Vad menar ni med att "det är bara att knyta standard"?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?