Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av tumbler
Är det bara jag som får problem med brösten när jag bär med knut framför brösten?? Jag bar Saga i ett par timmer och sen gjorde det j***igt ont i brösten i många dagar efter, precis som när jag hade mjölkstockning för ett par månader sen. :(

Jag undrar om jag gör något fel? Det finns kanske någon som har haft samma problem men som har en lösning? Det känns ju som en bra knytning med bra avlastning, men det är inte kul att ha ont i matdepåerna! :wink:
Användarens profilbild
Av Alven
Man måste ju inte ha en knut fram, jag har det nästan aldrig. Men när jag har det knyter jag den ganska högt upp, rätt nära halsen.
Användarens profilbild
Av Kristina
Ja, försök få knuten högre upp, eller så kanske du kan strunta i den och bara korsa tyget över brösten, då blir det som att ha en stadig bh på sig typ. Inte så snyggt alla gånger, men det kanske kan funka, då blir det ju inget "punkttryck" nånstans.
Av tumbler
Tack för svar, men det är den del av tyget som går från bröstet och under armen, som är problemet. Jag vill försöka at få det hela högra upp, jag tror faktisk att jag har det för långt nere.... Men det är svårt att ha allt det tyg uppe vid halsen (kvävningskänsla!)

Ja, försök få knuten högre upp, eller så kanske du kan strunta i den och bara korsa tyget över brösten, då blir det som att ha en stadig bh på sig typ
Nä, det går inte alls... inte med min storlek, så att säga!
Av tumbler
:oops: Menar bröstens storlek
Användarens profilbild
Av Kristina
Hmm, då blev det ju tjorvigare.. Har sett en del bilder på karlar som bär på ryggen som korsar liksom mellan brösten (om de nu hade haft några). Korset blir alltså mer som på sutemin typ. Fattar du? Jag kanske lyckas hitta bilder igen annars.
Av tumbler
Jag har inte försökt att sätta Saga högre uppe än, men kanske i dag...

Kristina;
Hm, jag är inte säker på hur du menar. Men att korsa mellan brösten tror jag inte är möjligt. Bilder? Ja, tack! :-)

Det kanske bara är jag som har känsliga bröst! :wink:
Användarens profilbild
Av Kristina
Såhär var det jag menade (och det är ju inte ens en karl på bilden ju):

Bild
Av tumbler
Kristina;
Tack för bilden. Jag kommer faktisk ihåg att jag har sett den för. Snygg man! :wink:
MEN ack, så kan jag definitivt inte ha sjalen mellan brösten, det skulle se heltokigt ut och inte kännas bra.
Jag återkommer när jag har försökt att sätta Saga högre uppe (ja, jag vet... att jag fortfarande inte har hunnit! :roll: )
Användarens profilbild
Av lotte
Sanning å säga är det där faktiskt två knutar bredvid varandra; en lite högre upp innerst, precis vid kanten på bröstbenet (inte så att man stryps) och en direkt under vid nästa varv. På så vis avlastar de optimalt. Men man måste vara noggrann att sjalen är lagd jämn utan veck som kan stasa!
Av tumbler
Men det är du på bilden ju! :lol:

Saga har varit gnällig så jag har FORTFARANDA inte försökt! :roll:

Jag hoppas inte nån som funderar på att köpa sjal ser den här tråden... då är det svårt att tro att det INTE är bökigt med sjal! :wink:
Användarens profilbild
Av lotte
Javisst är det vi. :D :D

Men det är väl bra att vi kan diskutera för och nackdelar med olika knytningar, för jag är säker på att de flesta av oss har svurit och svettats någon gång över en massa oformligt olydigt tyg innan det blev bra. :wink:
Dessutom ser vi lite olika ut; jag har t ex två lingon på en planka och behöver sällan ta hänsyn till mjölkstockningsrisken numera - till skillnad från de första amningsmånaderna.

Men måste du använda knut över bröstet egentligen? Så här gör jag ibland:
Bild
Av tumbler
Nu har jag äntligen försökt att sätta Saga högre uppe, men det blev det inte bättre av. Synd, för jag tycker ju att den ger bra avlastning. Det är kanske bara en knytning som inte är bra för halvfeta kvinnor som ammar? :wink:
Eller kanske är det jag som gör något fel.... :(

Men måste du använda knut över bröstet egentligen?
Nä, jag använder ryggsäck också, men jag tycker den är så svår att knyta att jag inte gillar den! Jag borde nog komma till sjalträff och få lite hjälp! :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?