Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av nicegirl
Hej!
Jag har burit i Baby Björn liknande fram till nu, men den var så opraktisk och bråkig att nu skulle jag vilja ha någonting mjukare.
Jag vill ha någonting behagligt som min pojke kan somna i och jag kan ta ut honom ur utan att väcka honom.
Jag har fallit för Didymos med alla fina färger och mönster.

Jag provade en Bära Barn sjal i en affär häromdagen, men fick inte till det behagligt. Med personalens hjälp knöt jag sjalen (5 gånger utan succee) så att pojken satt på min höft, men fick det mesta av hans vikt på ena skuldran och det gorde direkt ont i ryggen.

Kommer jag få samma problem med Didy?
Min pojke är 9 månader nu och väger över 10 kg.
Användarens profilbild
Av Snurrfian
Det är en väldig skillnad på en BäraBarn kort sjal och en långsal. Med en lånngsjal får du visserligen "vira in dig" lite mer, men avlastningen är suverän! Det kan ta ett tag tills knytningarna sitter, men sen är det enkelt! Det bästa är om du kan gå på en sjalträff eller träffa någon som är van och kan ge tips och hjälpa till i början!
Lycka till!
Användarens profilbild
Av Anso
Bära Barnsjalen är väl egentligen ingen nybörjarsjal så som den framställs, det krävs en hel del övande för att få till det, de är lättare som ringsjal.

En lång vävd sjal, dvs minst 4 meter i alla fall (beror bla på hur stor man är själv och hur man vill knyta) ger en helt annan belastning, över bägge axlarna och hela ryggen. Även med en längre sjal så kan du knyta och bära ditt barn på höften men med vikt på bägge axlarna.

Har du möjlighet att gå på en bärsjalsträff så är det ju det bästa så får du prova på, titta under Bärsjalsträffsrubriken. :wink:
Av BOKMOR
HEJSAN!

Jag söker också efter en vävd sjal och har fastnat för didymosen.

Men, var köper man billigast en ny didy?
Användarens profilbild
Av nicegirl
Jag hoppas att någon svarar för jag vill också ha en rimlig Didy. Följer auktionerna på ebay, men de tycks ofta gå för mycket mer än man skulle tro och i Sverige verkar de vara ännu dyrare (jag bor i england)
Användarens profilbild
Av diddeldi
didymos säljs i sverige hos:

www.edenbaby.se
www.allt-i-tyg.se
www.activebabycare.se

lite olika utbud och priser, mer kan jag nog inte säga utan att vara partisk eftersom jag står bakom www.edenbaby.se :wink: . didy tillhör inte de billigaste sjalarna, men då är de vävda i europa av ekologisk bomull också vilket gör skillnad på priset. jag tycker att de är värda sitt pris (det är min favoritsjal) men då är jag ju som sagt partisk också 8)
Användarens profilbild
Av nicegirl
Tack för hjälpen Frida med Mea. Nu gäller det bara att hitta en fin en
:)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?