Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Miamamman
Vanlig ryggsäck funkar bra, med knuten under magen. Eller tibetansk ryggsäck. Omslutet höft-x borde funka det med, jag bar en del på höften, fast med ringsjal.
Användarens profilbild
Av jag71
När jag väntade tvillingarna bar jag skrutt uteslutande i ryggsäck där jag knöt över bysten. Det fungerade utmärkt. Bar honom ända tills dagen innan jag blev inlaggd i v.36. Inte så att jag bar honom i timmar men till och från dagis gick bra. Hade foglossningar i början av graviditeten som sen blev bättre efter hälften ungefär. Mitt tips är ju att prova att bära och se hur det känns. Ja skrutt var ungefär 15 månader när tvillingarna kom.
Användarens profilbild
Av Helena
Jag kan bära i x-omslut rygg, knuten blir på magen, fast det stör inte mig så mycket. Men nu bär jag ju nästan aldrig och min son är ju så stor nu, så det är väl därför jag gillar x-omslut, för det avlastar bäst.
Av Ängeln
oj, bära på ryggen. Jag är nog lite för feg ;-). Är det inte svårt att få till det bra?
Användarens profilbild
Av naimiez
Ängeln skrev:ingen?
Du kan inte gå på sjalträff och få hjälp? Det är inte svårt när man övat några gånger.... :-) Lycka till!
Av Ängeln
Jag vet inte om det finns någon sjalträff i Halmstad.
Användarens profilbild
Av Nova
Ska du använda Gauzen för att knyta på ryggen bör du nog satsa på att träna på omslutet.
Knyter du ryggsäck tror jag du kommer att tycka att det känns ganska tungt och obekvämt.

Satsa då hellre på en diagonalvävd långsjal om du vill knyta ryggsäck.

Det borde väl kunna funka annars med en ergonomisk sele eller Mei Tai på ryggen?
Det är ju lite lättare att få kläm på. :wink:
Men det var ju iof inte vad du frågade efter...
Användarens profilbild
Av Anso
Ängeln skrev:Jag vet inte om det finns någon sjalträff i Halmstad.
Jo men i Halmstad finns det sjalfolk!!
Starta en tråd under "Bärsjalsträffar" så får ni ordna något. :wink:
Användarens profilbild
Av Måsen
Jag har bara burit i ringsjal på magen/höften. magen får min dotter liksom inte plats, det blir för tungt och obehagligt över magen.
På ryggen bär jag däremot i långsjal, har en Gauze som användes flitigt i somras. Då bar jag i omslutet x med knut under magen. Nu har jag en jättelång Easy som jag gör på samma sätt med men knyter på ryggen. Tyget fram brer jag ut över magen så fungerar det lite som stöd för den tunga magen också. Fungerar jättebra men ser nog lite lattjo ut med en regnbågsbebismage. :wink:
Användarens profilbild
Av jag71
Ängeln skrev:oj, bära på ryggen. Jag är nog lite för feg ;-). Är det inte svårt att få till det bra?
Svårt? :hmm: Nej! Inte om man övar lite. Jag övade med skrutt sittande på knä i vår dubbelsäng. Sen så satt jag på kanten av sängen och sen när jag tyckte att jag kunde så visade jag sambon. Såg ut som om sambon skulle sluta andas när jag kastade skrutt över axel i sjalen! :lol: :lol: :lol: Tog lång tid innan han insåg att det var säkert - jag visste vad jag gjorde.
Så det är inte svårt när man kan det! :lol: :lol: Så mitt tips är att öva och öva och gå på sjalträff!

Lycka till!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?