- mån sep 11, 2006 12:42
Jag har just köpt en Kitenge! Själaglad (hittade den när jag glömt långsjalen i bilen fast vi skulle gå länge på stan, så jag var överlycklig när jag hittade den på Globalen det första jag gjorde), jag klarar av att knyta den enklare än jag klarade bärabarnsjalen, så höftbärande har gått fint.
Men jag funderar på om det finns några smarta knytningar som den "borde" räcka till som jag inte har kommit på?
Nu har jag burit på höften, och ibland skjutit honom bak på ryggen, och det funkar ju fint. Jag försökte knyta ryggsäck, och det hade gått med en smalare mamma eller ett mindre barn, nu var det så där frustrerande att det nääästan gick. Är det någon rutinerad som har tips? Tittade lite på torsoknytning, men det verkar som att tyget är lite för långt för det?
Tyget är tre meter, och barnet en två och etthalvtåring på 13 kg, mamman en large.
Men jag funderar på om det finns några smarta knytningar som den "borde" räcka till som jag inte har kommit på?

Tyget är tre meter, och barnet en två och etthalvtåring på 13 kg, mamman en large.
H 04, E 08, J 13