Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Zun
När som helst väntar vi lillsyskon och trikåsjalen ligger bara och väntar på att äntligen få bli använd igen. Dottern var dock fyra månader när jag började bära henne, så jag har ingen erfarenhet av att bära en riktigt nyfödd. Hur ska de sitta? Kan man öht bära dem på samma sätt i sjalen eller ska de ligga i någon slags vagga? Bilder/länkar mottages tacksamt
Användarens profilbild
Av Sinomamma
På sjalbarn.se:s förstasida finns knytbeskrivningar under knyta. Där finns bra beskrivning under trikå/elastisk sjal. Även looma.se har bra knytbeskrivningar för trikåskalar. Det går jättebra att ha nyfödda mage mot mage, bara man har benen uppdragna i grodposition (alltså med benen helt inne i sjalen) Hoppas det går bra!
Av Dante
Vi har också en nyfödd, och jag blev lite orolig när jag försökte ha honom upprät i MobyWrapen, för efter ett tag blev ryggen sne. Ska prova med grodpositionen, men undrar om någon annan vet något om detta?

D
Användarens profilbild
Av solanna
Vilket fint nick du har Dante :-)

Jag har burit min Dante i vår Moby wrap från början och den första månaden var det sgs bara i vagga. Jag vek det vänstra axelbandet dubbelt med kanterna mot halsen så att det blev en lång ficka att stoppa bebisen i. Jag satte honom mer upprätt om han var vaken och flyttade sedan ned honom lite när han somnade.

Senare började jag bära mage mot mage och övergick helt till det när Dante blev lite tyngre för man får ju tyngdpunkten närmare kroppen då. Jag körde oftast vanlig sittposition med tyg från knäveck till knäveck och så smokingbältet utanpå så att fötterna var helt inpackade. Om din son får sne rygg i den positionen (jag antar att han liksom glider åt sidan) så kanske ni ska dra åt sjalen lite mer. Har han ordentligt stöd med tyg för hela ryggen tror jag inte att det gör så mycket. Ryggen ska vara mjukt böjd, men verkar det inte bekvämt så kan ni ju testa vaggan.

Jag använder ibland Buddhaposition numera istället för vagga (bär allra mest i mage mot mage). Den liknar vaggan fast man sätter bebisen mer med ryggen mot en. Jag brukar sätta honom så att han lutar bakhuvudet mot min vänstra axel.

Hoppas att ni får till det!

Mvh,
Susanne
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?