Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Bellabulldog
HJÄLP! Min mor har köpt en bärsjal när hon var i Gambia. Tyvärr så kan jag inte lista ut hur jag ska knyta den, och mamma kommer givetvis inte ihåg hur den gambianska kvinnan visade henne. Den är tydligen jättevanlig i Gambia och jag tror att barnet ska sitta på ryggen. Tyget är väldigt tunnt (ser ingenstans jag kan bifoga någon bild, hur gör man?) och rektangulär form och ca 90(+28)x68 cm, de 28 cm är endast "remsor" som sitter i varje hörn. Svårt att beskriva men jag hoppas att ni förstår någotsånär. Eftersom de är vanliga i Gambia så kanske det finns någon därifrån som vet hur man knyter den...Bild
Senast redigerad av Bellabulldog den tor jun 02, 2005 14:14, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Pyron
Har du kanske en digitalkamera så att du kan ta ett kort och lägga ut?
Av Bellabulldog
Ja, men jag hittade ingenstans där jag kunde "bifoga" någon bild... Hur gör jag det?
Användarens profilbild
Av Pyron
Man högerklickar på bilden, väler egenskaper, kopierar bildadressen, trycker på Img klistrar in bilden, Img igen och voilá!!

Hoppas du fattar. :D
Användarens profilbild
Av Suskiv
Bellabulldog skrev:Ja, men jag hittade ingenstans där jag kunde "bifoga" någon bild... Hur gör jag det?
bilden måste laddas upp nånstan på nätet och sen kan du länka till bilden.
Användarens profilbild
Av miriel
Såg på stan en afrikansk kvinna som knytit upp sitt barn på ryggen med en fyrkantig babyfilt.

Hon hade knytit de två övrehörnen ovanför bysten och de två undre under.
Har precis lyckats med en sarong, kan lägga upp bild såfort sambon kommer hem...
Användarens profilbild
Av miriel
Om jag lyckas få till det igen ;-)

Lite hur det såg ut: Barnets huvud stack upp ovanför, armarna innanför och fötterna såg man...
Vet inte om du blev klokare...

Ska försöka övertyga modellen att ställa upp igen...med fotograf i närheten....
Av Bellabulldog
Tack för tipsen! BildBild
Av Bellabulldog
Sådär... det gick ju till slut. Alltså på bilden till höger är sjalen dubbelvikt och till vänster är den helt utvikt. Jag trodde också att man skulle knyta den över respepktive under bysten. Har försökt det men det gick inte något vidare...
Av Marika
Är det bara jag som inte ser några bilder??
Nyfiken!
Användarens profilbild
Av marlene
nä jag ser inte heller några :?
Användarens profilbild
Av miriel
Väntar med spänning på att få se bilder! Ska försöka lägga ut mina försök lite senare... :-)
Av Bellabulldog
Ser ni fortfarande inga bilder???
Av luxia
Bellabulldog skrev:Ser ni fortfarande inga bilder???
Nej, man måste vara inloggad på MSN users för att få se. (Jag försökte visa bilden i eget fönster med högerklick -> visa bild i eget fönster, och då kom jag till en inloggningssida.)
Av Bellabulldog
aj då... hur 17 ska jag då bära mig åt för att kunna visa bilderna? Jag måste ju få ut dem på nätet för att sedan kunna kopiera in dem i tråden och det enda jag kunde var att få ut dem genom msn, men det sket sig tydligen då... gubben får hjälpa mig när han kommer hem. Ha tålamod så länge ;0)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?