Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Scilla
Vet inte om det redan finns någon liknande tråd, men jag kunde inte hitta någon. Eftersom jag är på gång att välja en ny sjal, men fortfarande är nybörjare på att bära, så är jag nyfiken på vilka knytningar ni använder mest, i vilka sammanhang och hur gamla/tunga era barn är?

Själv är jag innehavare av en elva veckor gammal och 6,5 kg tung son samt en 4,6 meters trikåsjal från Minimundus . Vi har nog bara använt omslutet X II (tror jag det kallar - smokingbältet utanpå krysset) än så länge. :) Ska bli roligt att prova fler knytningar när killen blir stadigare så småningom.
Användarens profilbild
Av AnKa
När min tjej var så liten som din bebis körde vi uteslutande med XomslutII och varerade vagga och upprätt ställning.
Sedan jag bytte till vävd sjal änvänder jag helst Xomslut (smokingbältet innanför). Min tjej är nu 10 mån och det är fortfarande favoritknytningen för lite längre bärstunder eftersom den avlastar bäst.

Ska vi bara bära en kortis eller om hon vill i och ur så knyter jag dubbel X.

Hemma blir det en del höft X.

Ryggknytningar kämpar vi med men har inte riktigt kommit loss ännu så vill jag bära på ryggen blir det oftast Patapumen.
Användarens profilbild
Av Alex
Jag har en hemmasnickrad vävd sjal på 5 meter. Ska vi på långpromenad kör jag omsluten x, med xet utanpå. Ska vi vara hemma, trixa lite i trädgården eller så, kör jag en hemmalagad ryggomsluten x med tibetansk avslutning på knuten, eller ibland bara tibetansk ryggsäck. Vill inte använda den för långt hemifrån än, för jag har inte så bra koll på honom där bak på ryggen. Han brukar trassla ut armarna, och jag blir lite orolig att han ska kunna luta sig bak förmyckat. Han är inte riktigt van att åka på ryggen i den långa sjalen ännu. Plus att det kan ta upp mot tio minuter innan jag får till den riktigt bra. Carlos är 10 månader och väger 9,6 kg. Vi har haft långsjal i tre veckor, innan det bärabarn-sjal sedan han var några veckor. Då var det mestadels höft och ryggsäck, samt en del "diagonal rygg".
Användarens profilbild
Av Suskiv
Med två sjalbarn så har jag en hel del knytningar att välja på, men jag använder inte så många olika. :D
De två mest använda sjalarna är Storchenweige 5,2 m och Hoppediz 4,6 m.

Torkel (6 månader 9 kg) bärs mest i X-omslut på magen. Och numera har jag även börjar bära honom lite på ryggen i ryggsäck. Korta stunder bär jag honom på höften i kort- eller ringsjal.

Tova (21 månader, ca 13,5 kg) bärs mest på ryggen i tibetansk ryggsäck. De får gånger jag bär henne på magen så blir det X-omslut eftersom det avlastar bäst. Kortare stunder kan jag bära på ryggen i enkel ryggsäck med kortsjal eller på höften med kort- eller ringsjal.

När de var mindre bar jag uteslutande i X-omslut/X-omslut2.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?