Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ester
Ska till och sy en a la Knyttet men på alla bilder verkar ni ha så lite tyg runt midjan..
hur knyter ni midje-bandet? ett eller två varv?
Var hamnar knutarna på midje resp axelband när ni knyter ryg/mage?
Användarens profilbild
Av Nova
Beror ju på hur långa band man sytt...

Om midjebandet är normallångt till mig så knyter jag bara ett varv annars ett halvt varv extra.

Bär jag på ryggen har jag avslutningen på axelbanden fram på bröstet eftersom jag gillar tibetanavslutningen allra bäst.
Användarens profilbild
Av Ester
Nova skrev:Beror ju på hur långa band man sytt...

Om midjebandet är normallångt till mig så knyter jag bara ett varv annars ett halvt varv extra.

Bär jag på ryggen har jag avslutningen på axelbanden fram på bröstet eftersom jag gillar tibetanavslutningen allra bäst.
hur knyter man ett½varv?

om du bär på magen knyter du då midjebandet direkt på ryggen eller fram på magen igen?
Användarens profilbild
Av Nova
Elin skrev:
Nova skrev:Beror ju på hur långa band man sytt...

hur knyter man ett½varv?

om du bär på magen knyter du då midjebandet direkt på ryggen eller fram på magen igen?
Ett helt varv då tänker jag alltså ett helt varv runt hela kroppen, ett halvt varv är från baksidan och fram till exempel. Blev kanske lite konstigt förklarat från min sida.

Bär jag på magen knyter jag på ryggen om inte banden är superlånga för då blir det fram istället.
Användarens profilbild
Av Anso
Jag beställde extra långa midjeband på min Colibri eftersom jag vill ha knuten fram när jag bär på magen. Då blir det liiite bredare avlastning över ryggen än om jag gör knuten på ryggen. OK då blir midjeremmarna kanske lite väl långa när jag istället bär på ryggen och har knuten på magen men det är väl bara till att pyssla dit knuten på ryggen istället.

Mina axelband är 2,5 meter långa har jag för mig för att jag ska kunna tvinna dem över Hannas rygg innan jag drar ner dem och korsar under hennes rumpa. Att tvinna över hennes rygg gör att hon sitter lite närmare mig och det blir mindre belastning tycker jag.
Användarens profilbild
Av Lindan
Bissa skrev:Jag gör 3 m långt midjebälte som knyts ett varv extra (skönast för mig) och 2m (eller lite drygt) långa axelband som kan knytas kors fram eller bak och kors över barnets rumpa/rygg och så tillbaka till rygg/mage och knyt :blahblah:

Säkert en helt bombad fråga och lite på fel plats men jag kör på ändå!

3 m långt midjebälte, skarvar du det då eller har du 3 meter långt tyg som du använder dig av?? Jag funderar lite på vilken tygåtgång det handlar om..
Användarens profilbild
Av Annika80
Jag knyter så här, bär endast fram än.
Då knyter jag midjebandet bak. Axelbanden korsar jag bak på min rygg och korsar på dotterns rygg och knyter bak på min rygg.

Har bara provat den bak och då knyter jag midjebandet fram.
Axelbanden korsar jag fram och antingen korsar bak på hennes rygg eller drar ner under hennes rumpa och knyter fram.
Användarens profilbild
Av Ester
tack alla!

ska försöka hinna knåpa lite imorrn....gör de lååånga och kortar efter hur det känns...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?